"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:40a8f872$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Martin Jørgensen wrote:
> >
> > I den slags sager skal man altid huske at dobbeltchecke, hvad der
> > står i betingelserne man modtager og som man underskriver... Sådan
> > nogle privisionslønnede bavianer... De er ikke så gode til at huske
> > de "dårlige ting"
>
> Nu er det altså bare lige i tilfældet TDC sådan, at de ikke kræver nogen
> form for underskrift, men blot en mundtlig accept pr. tlf. - derpå
> kommer så en ordrebekræftelse, som man selvfølgelig kan gøre indsigelser
> imod - de "glemmer" bare, at sende ordrebekræftelsen året efter...
Hvis de ikke har fået nogen form for underskrift, så er det da bare endnu
bedre... Så er det bare at forklare dem at det ikke fremgik af den mundtlige
samtale, at man gik ind på nogen abonnementsbetingelser som krævede at man
aktivt frameldte sig aftalen for ikke at blive opkrævet nye gebyrer...
Dernæst skal TDC så bevise det modsatte, hvis de vil have en sag at gå
videre med...
Da jeg var telefonsælger kan jeg godt huske, at internt i mit firma var der
diskussion om hvorvidt det var lovligt med den slags aftaler der krævede
"negativ accept" for at komme ud af aftalen, eller hvad det nu hedder
(modsat positiv accept, hvor man accepterer for hver abonnementsperiode)...
Et eksempel: Firmaet starter med at ringe til en masse firmaer og giver dem
en gratis prøveperiode på ½ eller 1 år. I betingelserne står dernæst at hvis
ikke kunden sørger for at afmelde sig, løber kunden ind i en uopsigelig
12-måneders abonnementsperiode.... Jeg kan ikke huske det juridiske i om det
var/er lovligt men der er altid en masse firmaer som glemmer at afmelde sig
fordi folkene i regnskabsafdelingen og bogholderiet er nogen andre end dem
som sidder og siger ja til annoncering over telefonen...
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk