Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Tidshorisont for fejlrettelser?
Fra : ttoet

Dato : 11-05-04 20:30

Findes der nogen regler for hvor længe TDC må være om at rette fejl? Jeg
tænker ikke her på firmaabonnement, men på et ganske almindeligt privat
fastnetabonnement.

Ofte ser man at der inden for vitale områder er et garanteret tidsrum inden
for hvilket en eventuel fejl skal være rettet, men jeg kan ikke finde noget
om noget sådant på TDC's hjemmeside.

Grunden til spørgsmålet er at min telefon nu har været død i en uge (lidt
surt når man ikke har en mobiltelefon ved siden af), og jeg ved ikke rigtig
om jeg bare skal sidde og vente til det nu engang bliver lavet, eller om jeg
har krav på at den skal fungere inden for et bestemt tidsrum.

Telefonlinien ER fejlmeldt, og der kommer også en besked om at telefonen er
ude af drift når man forsøger at ringe til mig, men det hjælper jo ikke
rigtigt på min manglende kontakt til omverdenen.

Thoeger

Fra : Jochke

Dato : 11-05-04 20:53

"ttoet" <ttoet@ttoet.invalid> wrote in message

> Findes der nogen regler for hvor længe TDC må være om at rette fejl? Jeg
> tænker ikke her på firmaabonnement, men på et ganske almindeligt privat
> fastnetabonnement.

Ja det gør der.

> [...]
inden
> for hvilket en eventuel fejl skal være rettet, men jeg kan ikke finde

Det kan du se her: http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025581
Aller nederst kan du se i skemaet hvor lang tid de må være om det.

> [...]
jeg
> har krav på at den skal fungere inden for et bestemt tidsrum.

Som du kan se på det overstående link så kan du vente altså vente 10 dage
endnu.

> [...]
> ude af drift når man forsøger at ringe til mig, men det hjælper jo ikke
> rigtigt på min manglende kontakt til omverdenen.

Du kan tegne en Serviceaftale, der giver dig den fordal at fejlretningen
påbegyndes inden for nogle timer. Se mere her:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_serv_servaft

Hvis du tegner sådan en nu, så vil den træde i kraft med det samme. Vær dog
opmærksom på den er uopsigelig i ½ år.

/Jochke

Fra : ttoet

Dato : 12-05-04 21:15

Hej Jochke.

"Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Aller nederst kan du se i skemaet hvor lang tid de må være om det.

> Som du kan se på det overstående link så kan du vente altså vente 10 dage

Tak for svaret. Jeg sitter mig ner og venter et par dage endnu før jeg
puster mig op .

Thoeger