"ttoet" <ttoet@ttoet.invalid> wrote in message
news:40a129b0$0$5964$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Findes der nogen regler for hvor længe TDC må være om at rette fejl? Jeg
> tænker ikke her på firmaabonnement, men på et ganske almindeligt privat
> fastnetabonnement.
Ja det gør der.
> Ofte ser man at der inden for vitale områder er et garanteret tidsrum
inden
> for hvilket en eventuel fejl skal være rettet, men jeg kan ikke finde
noget
> om noget sådant på TDC's hjemmeside.
Det kan du se her:
http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025581
Aller nederst kan du se i skemaet hvor lang tid de må være om det.
> Grunden til spørgsmålet er at min telefon nu har været død i en uge (lidt
> surt når man ikke har en mobiltelefon ved siden af), og jeg ved ikke
rigtig
> om jeg bare skal sidde og vente til det nu engang bliver lavet, eller om
jeg
> har krav på at den skal fungere inden for et bestemt tidsrum.
Som du kan se på det overstående link så kan du vente altså vente 10 dage
endnu.
> Telefonlinien ER fejlmeldt, og der kommer også en besked om at telefonen
er
> ude af drift når man forsøger at ringe til mig, men det hjælper jo ikke
> rigtigt på min manglende kontakt til omverdenen.
Du kan tegne en Serviceaftale, der giver dig den fordal at fejlretningen
påbegyndes inden for nogle timer. Se mere her:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_serv_servaft
Hvis du tegner sådan en nu, så vil den træde i kraft med det samme. Vær dog
opmærksom på den er uopsigelig i ½ år.
/Jochke