Select Case i PHP?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 11-05-04 19:11

Hej NG!

Findes der ikke en form for select case (fra ASP) i PHP?
Jeg har været igang med at søge på php.net, men har ikke kunne
finde noget :(

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-05-04 19:14

Esben Boye-Jacobsen uttered:
> Findes der ikke en form for select case (fra ASP) i PHP?
> Jeg har været igang med at søge på php.net, men har ikke kunne
> finde noget :(

http://php.net/switch

\\kristian
--
Those of you who think you know everything
are very annoying to those of us who do.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-05-04 19:14

Esben Boye-Jacobsen wrote:
> Hej NG!
>
> Findes der ikke en form for select case (fra ASP) i PHP?
> Jeg har været igang med at søge på php.net, men har ikke kunne
> finde noget :(

Tror det er switch du mener?

<?php
$foo = "abc";

switch($foo) {
      case "abc": echo "Foo er ABC";
          break;

      case "cba": echo "Foo er CBA";
          break;

      default : echo "Foo er hverken ABC eller CBA";
          break;
}
?>

læs mere på:
http://dk2.php.net/switch

mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-04 19:49

Esben Boye-Jacobsen skrev:

>Findes der ikke en form for select case (fra ASP) i PHP?

Jo, og du har fået opskriften.

Husk at slutte *alle* cases med "break;". Ellers løber de ned i
hinanden.

   case 1: print "1";
   case 2: print "2";

Ved 1 udskrives 12, og ved 2 udskrives 2.

PS. Hvis det er sådan man vil have det, er det jo fint nok, men
det er altså en lusket fejl at lave.

--
Bertel

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 12-05-04 10:42

Switch ... Det var lige præcis dét jeg ledte efter!
Tak for hjælpen folkens! :D