Købe mobil i udlandet?
Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 08:44

Hej med jer,

Hvordan ligger det med at købe en mobil i udlandet, hvad kan jeg rende ind i
af problemer foruden sprog og evt. reklemationsret/garanti?

Det er en model der også har kunne fås herhjemme og den bor i England, så
mht. til om den kan køre på vores net herhjemme burde der ikke være nogle
problemer.

TIA

Devast8or

P.S. Er der nogen producenter der har verdensomspændende garanti?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 08:48

> Hvordan ligger det med at købe en mobil i udlandet, hvad kan jeg rende ind
> af problemer foruden sprog og evt. reklemationsret/garanti?

Udenlandsk menu og garanti er, som du selv nævner, vidst de eneste problemer
der umiddelbart er - men du kan risikere at der løber noget told/moms på
oveni prisen.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : mjp / Odense

Dato : 11-05-04 10:04

> Udenlandsk menu og garanti er, som du selv nævner, vidst de eneste
problemer
> der umiddelbart er - men du kan risikere at der løber noget told/moms på
> oveni prisen.

Det er da kun hvis det er uden for EU eller er det mig der er helt forkert
på den??

-mjp- / Odense..
--
Mail: mjp-nospam78@hotpop.com
De to cifre fjernes ved besvarelse via mail...

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 10:58

mjp / Odense wrote:

> Det er da kun hvis det er uden for EU eller er det mig der er helt
> forkert på den??

Det har du ret i, det skulle ikke være et problem så længe det er inden for
EU (medmindre der er nogle specielle afgifter på - er der nogen der ved
noget om det?)

Men tak til Jeppe for at huske mig på det alligevel, for jeg har også set på
et par stykker i Australien og der havde jeg da ikke lige tænkt over det :)

Devast8or

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 11-05-04 10:06

Det burde der ikke være - har selv købt en 8250 i Thailand - engelsk menu og
worldwide garanti - det skal du sikre dig
der kommer jo ikke moms/told hvis man køber den selv i udlandet...

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 10:59

(2791) Peder wrote:
> Det burde der ikke være - har selv købt en 8250 i Thailand - engelsk
> menu og worldwide garanti - det skal du sikre dig
> der kommer jo ikke moms/told hvis man køber den selv i udlandet...

Nej det gør der vel ikke, men hvis jeg skal betale en rejse oveni kan jeg jo
ligeså godt købe en spritny fon herhjemme :)

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 14:23

Devast8or wrote:

(supersnip)

Lige et par tillægsspørgsmål:

Kan man få lagt dansk sprogpakke i (dansk ordbog er jo meget rart til SMS)?
Og hvor henne - hos Nokia, eller en unlocker, eller...?

Hvis den er låst til en udenlandsk udbyder burde det vel ikke give nogle
problemer for en dansk unlocker, vel?

Devast8or

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 11-05-04 17:37

> Devast8or wrote:
>
> (supersnip)
>
> Lige et par tillægsspørgsmål:
>
> Kan man få lagt dansk sprogpakke i (dansk ordbog er jo meget rart til
SMS)?
Nogle telefoner kan der godt lægges dansk menu i
> Og hvor henne - hos Nokia, eller en unlocker, eller...?
Det kan de gøre hos en un-locker - der flasher din telefon.
> Hvis den er låst til en udenlandsk udbyder burde det vel ikke give nogle
> problemer for en dansk unlocker, vel?
Normalt er alle telefoner man køber i udlandet , ihvertfald Thailand,
Singapore, Australien, HongKong osv sim-free , dvs ikke låst!
Peder

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-04 21:15

(2791) Peder wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> SMS)?
> Nogle telefoner kan der godt lægges dansk menu i

Ok. Hvordan finder jeg ud af hvilke tlefoner der kan og ikke kan - spørger
en unlocker, eller kanman enliste på nettet eller noget lign.? (Eller hvis
nogen herinde ved det: Det drejer sig om enten 6100, 6610, 6220, eller måske
6510)

> Det kan de gøre hos en un-locker - der flasher din telefon.

Ok.

> Normalt er alle telefoner man køber i udlandet , ihvertfald Thailand,
> Singapore, Australien, HongKong osv sim-free , dvs ikke låst!
> Peder

Grunden til at jeg spørger er at jeg har set et par enkelte der er låst (det
er eBay jeg kigger på). Så var det jo meget rat at vide om jeg skal styre
uden om dem :)

Devast8or

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 12-05-04 03:13

Alle Nokia telefoner kan lægges Dansk meny ind...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-05-04 06:43

Devast8or wrote:

> Hvordan ligger det med at købe en mobil i udlandet, hvad kan jeg rende ind i
> af problemer foruden sprog og evt. reklemationsret/garanti?

Hvis du skriver SMS'er er det nok også værd at undersøge om
telefonen understøtter dansk T9.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 12-05-04 10:59

Thomas Strandtoft wrote:

> Hvis du skriver SMS'er er det nok også værd at undersøge om
> telefonen understøtter dansk T9.

Jeps, det var derfor jeg spurgte om det var muligt at få lagt dansk
sprogpakke i.

Devast8or

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 13-05-04 18:09

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Hvordan ligger det med at k›be en mobil i udlandet, hvad kan jeg
> rende ind i af problemer foruden sprog og evt.
> reklemationsret/garanti?

Sprog kan du sommetider godt komme ud over. Siemens mobilers firmware
kan fx hentes i dansk udgave på hjemmesiden.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : kristoffer

Dato : 14-05-04 09:23

Hvor meget billigere kan man få dem til?

Kristoffer

Fra : Devast8or

Dato : 14-05-04 11:16

kristoffer wrote:
> Hvor meget billigere kan man få dem til?
>
> Kristoffer

Tilsyneladende ikke særlig meget i betragtning af at der også skal betales
forsendelse, og installation af dansk - det troede jeg ellers :(

Devast8or

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 14-05-04 11:13

"kristoffer" <nej@tak.dk> wrote in news:c81vir$504$1@news.net.uni-
c.dk:

> Hvor meget billigere kan man få dem til?

Min personlige erfaring er, at priserne er så tæt på hinanden i
Europa, at man vist skal længere bort for at få noget ud af det - og
så koster rejsen så meget, at det ikke er af den grund man gør det.
Jeg var fx i Bulgarien i sidste måned, og var inde og få et
taletidskort, og et kig rundt på de modeller jeg kender viste, at de
nærmest var lidt dyrere end i DK. Og det i et land hvor man fx
betaler 5 kr. for en liter 95 blyfri. Man kan være heldig, men
besværet med at finde dansk firmware og installere den, sammenholdt
med størrelsen af en mulig besparelse, gør, at det af rent økonomiske
årsager ikke rigtigt kan betale sig. Så skal det være på grund af
historien om de smarte overvejelser man har gjort, som man kan
fortælle vennerne, at man simpelthen ved et rent held falder over et
godt tilbud eller noget i den stil der skal begrunde et køb
udenlands.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik