Forsikring i udlandet
Fra : Søren Reinke

Dato : 10-05-04 07:31

Hejsa

Jeg har et spørgsmål vedrørende forsikring når man arbejde i udlandet, jeg
håber nogen i denne gruppe kan hjælpe,

Jeg flytter snart til egypten for at arbejde som dykkerinstruktør, da jeg
opsiger min bopæl i danmark, ophører det gule sygesikringskort med at være
gyldigt.
Så jeg vil gerne havde en forsikring der dækker hvis jeg skal på hospitalet
osv, er der noget der ved hvad man skal havde og hvad sådanne noget koster ?

Jeg har kontaktet 2 forskellige rejseforsikrings firmaer, som sender tilbud
om 1 års forsikringer når man skal arbejde i udlandet, mon det er sådanne
noget jeg har brug for ?

--
Best regards
Søren Reinke

Fra : Brian Green

Dato : 10-05-04 16:52

Hej Søren, du har brug for en udstationeringsforsikring. Jeg er assurandør
(og dykker), kontakt mig evt. direkte på min mail, så skal jeg hjælpe dig !

Venlig hilsen
Brian Green

ps. tak for dine svar på fritid-dykning vedr. Vytec ct. Cobra.......

Fra : Ole Pedersen

Dato : 10-05-04 22:22

"Brian Green" <brian.green@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og dykker), kontakt mig evt. direkte på min mail, så skal jeg hjælpe dig !

Spørgsmål
Udstationeringsforsikring kan kun tegnes ved arbejde i udlandet ?
Ikke ved permanent ophold resten af livet ?

vh OP

Fra : LD

Dato : 10-05-04 23:36

> Jeg har kontaktet 2 forskellige rejseforsikrings firmaer, som sender
tilbud
> om 1 års forsikringer når man skal arbejde i udlandet, mon det er sådanne
> noget jeg har brug for ?

For eksempel. Helt basalt skal du bruge en forsikring opbygget som de
gængse rejseforsikringer - som bare dækker erhvervsarbejde, og med god
sygdoms- og ulykkesdækning, såsom behandlingstid, -udgifter, tilkaldelse,
hjemrejse, erstatning ved arbejdsulykker, ol sjove ting :)

Jeg har ingen specifik erfaring med erhvervsrejseforsikringer, men de fleste
forsikringsselskaber har en form for erhvervsrejseforsikringer. Se dig lidt
omkring og læg mærke til de små forskelle :)