Fransk harmonikakvinde??
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 09-05-04 23:11

Jeg har set et glimt fra en gammel "Tønder Festival" (optaget af DR1), hvor
en fransk kvinde (med band) spiller gudsbenådet swing-musik på harmonika.

Men...., hvad hedder hun??

m.v.h. Per

Fra : Nielsen

Dato : 10-05-04 06:14

"Per Værum Mikkelsen" <"perrikke@privat.dk"> wrote in message
> [...]
hvor
> en fransk kvinde (med band) spiller gudsbenådet swing-musik på harmonika.

Hun hedder Lydie Auvray.

Nielsen

Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 10-05-04 13:09

"Nielsen" <ingenmail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Værum Mikkelsen" <"perrikke@privat.dk"> wrote in message
> hvor

> Hun hedder Lydie Auvray.
>
> Nielsen

Det er lige præcis omtalte kvinde - tak for det.
Men de musikeksempler jeg har kunnet finde på nettet, er nærmest fransk pop
og slet ikke det swing, som jeg husker hende for. Findes der udvalgte cdér,
hvor Lydie Auvray spiller swing?

m.v.h. Per

Fra : Jette

Dato : 10-05-04 14:11

Per Værum Mikkelsen" <"perrikke@privat.dk <"perrikke@privat.dk"> wrote:

> [...]
> fransk pop og slet ikke det swing, som jeg husker hende for. Findes
> der udvalgte cdér, hvor Lydie Auvray spiller swing?

Ganske vist ikke direkte swing musik og dog :

Rainbirds
Call me easy say I'm strong love me my way it ain't wrong / Rainbirds
(Wolfgang Glum, Beckmann, Rodrigo Gonzalez, Katharina Franck) med Lydie
Auvray, Reinhold Heil og Peter Weihe. - Mercury. - : Stereo,
digital-optagelse

Mercury 838176-2.
Indspillet i Vestberlin 1988-1989.
Tekster på omslag.
Indhold: Love was already there to be found ; Love is a better word
(White city of lights) ; Not exactly ; Better than before ; In love &
alright ; Sea of time (Rocking song ; Time ; Call me easy say I'm strong
love me my way it ain't wrong) ; Nowhere to go ; Moon ; Jesus first! ;
Responsible.
Mercury 838176-2.
ISBN kr 155.00.

Fundet ved søgning i bibliotek.dk.

Kan det bruges?

Mvh Jette

Fra : Nielsen

Dato : 10-05-04 15:34

> [...]
pop
> og slet ikke det swing, som jeg husker hende for. Findes der udvalgte

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kender hende heller ikke men fandt hende i min
"Tønder Festival bog". Tønder Festivalens pladebutik www.millstream.dk kan
måske hjælpe dig. De har i hvert fald en cd med hende men du kan sikkert
ringe og høre om de ved noget mere.

Nielsen