Hvilken chip er bedst
Fra : René K. Hansen

Dato : 08-05-04 01:31

Kære Gruppe

Et spørgsmål fra en "helt grøn" inden for grafikkort :

Mit gamle grafikkort er stået af og jeg ska nu købe et nyt!

HVAD SKAL JEG KØBE? RADEON ELLER nVIDIA (Og hvad er forskellen).

Jeg spiller lidt spil, men ikke det helt vilde - til gengæld bruger jeg
meget min pc'er til billedebehandling / DVD og lignende..... Jeg vil dog
gerne kunne fyre et godt spil af ind imellem....

PC'eren er en P4 på 2,6 Ghz med 1024 MB RAM......

Kan I springe med et LYN-svar da jeg jo er nødsaget til en hurtig
investering (da gamle kort er jo brændt af).

Pris-idé : ca. 1.000,- (Jeg ved godt det ikke er meget - men jeg er en
fattigrøv)

På frohånd tak

René

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 05:46

René K. Hansen wrote:

> [...]
> PC'eren er en P4 på 2,6 Ghz med 1024 MB RAM......
> Pris-idé : ca. 1.000,- (Jeg ved godt det ikke er meget - men jeg er en

Lige bortset fra den øverste (9600SE, SE = Slow Edition), så er der et
par stykker at vælge imellem.

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=15&Parent=&Lastdays=&Soegeord=9600&Producent=497&Line=&Model=&Accessory=&Max=&Page=1

Jeg kan ikke se nogen forskel på de næste 6, bortset fra 128 / 256 MiB
RAM. Der plejer dog at være langsommere RAM-chips på dem med mere RAM..
Ved 1249 kr når vi til Pro/FireBlade-versionerne, som har (lidt)
hurtigere RAM-chips (og så er vi ved grænsen for dit budget).