Ørby kirke, Samsø.
Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 07-05-04 20:05

Ørby Kirke bliver 100 år her i 2004, men hvis kirken fortsat skal blive på
Samsø, er der brug for en hjælpende hånd.

Læs mere på: http://www.samsoeroots.dk/orby/orby100.htm

Hilsen Karl Erik Kornmaaler Mikkelsen

www.samsoeroots.dk

Fra : Henning

Dato : 08-05-04 14:09

"Karl Erik Kornmaaler Mikkelsen" <karl-erik@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:409bddf8$0$11549$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ørby Kirke bliver 100 år her i 2004, men hvis kirken fortsat skal blive på
> Samsø, er der brug for en hjælpende hånd.

I skriver på siden:

" "Den Gamle By" i Århus vil meget gerne have den som attraktion, men der
tror jeg nok lige at dé har forregnet sig - gode kræfter arbejder for at
Ørby kirke også fremover står på det sted den altid har gjort. "

http://www.dengamleby.dk/acrobat/oerby.pdf kan læses:

"Der er ikke penge til at vedligeholde Ørby Kirke på Samsø, og lukning og
eventuel nedrivning har været nævnt. Med en fælles indsats fra menighedsråd,
provstiudvalg og Den Gamle By er der nu udsigt til, at kirken kan reddes og
overflyttes til museet i Århus, hvor kirken atter, ved særlige lejligheder,
vil komme til at fungere som kirke."

Hvilken hjælp er det i forventer?

Beskyttelse mod hjælpen fra Den Gamle By?

mvh Henning

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 08-05-04 21:19

> Hvilken hjælp er det i forventer?
> Beskyttelse mod hjælpen fra Den Gamle By?

Hej Henning.
Jeg er ikke en del af arbejdsgruppen for Ørby kirkes bevarelse, jeg har blot
givet Dem, en forhåbentlig hjælpende hånd i form af siden + økonomisk
støtte.

Alle gode kræfter og idéer var ikke blevet afprøvet inden "Den Gamle By" kom
på banen, men skulle det værste ske, at kirken ikke kan bevares, så vil jeg
da gerne gå ca. 500 m for at se og bruge kirken her i Århus.

Hilsen Karl Erik.
www.samsoeroots.dk