E-Mail
webnoob 5265
Hamster hjælp
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 14:25

Jeg er ved at sætte hamster op som privat newsserver (ej usenet, ej
email). Så længe jeg lader den køre på 127.0.0.1 virker det lokalt på
pc'en, men så snart jeg sætter den til min faste ip-adresse, svarer den
med følgende:

{5a4} Connection refused: 62.242.60.210:119 Permission denied - do not
try again.

Jeg kan også kalde den direkte fra en anden maskine på lokalnettet
(altså ikke via den offentlige IP-adresse) og så virker det også.

Hvor er fejlen?

Jeg anvender Hamster 2.0.5.1 (seneste beta).

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 14:39

Lidt tilføjelser:
Er problemet, at det er "lokale grupper" jeg har oprettet?

Hvordan laver man en global gruppe, som ikke har noget med usenet at
gøre?

hilsen
Uffe

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-04 16:02

Uffe Kousgaard skrev:

>{5a4} Connection refused: 62.242.60.210:119 Permission denied - do not
>try again.

Er port 119 ikke lukket?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 16:28

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Er port 119 ikke lukket?

Nej. Det er hamster, som giver den besked. Jeg kan se det i loggen. Både
routeren og zonealarm lader kaldet slippe igennem.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-04 17:21

Uffe Kousgaard skrev:

>Nej. Det er hamster, som giver den besked. Jeg kan se det i loggen. Både
>routeren og zonealarm lader kaldet slippe igennem.

Du har givetvis brugt rigtig navn og kode?
Har du tilladt adgang fra den brugte IP?

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 17:29

Både

> Du har givetvis brugt rigtig navn og kode?

Ja, det er som sagt afprøvet lokalt og der virker det.

> Har du tilladt adgang fra den brugte IP?

Det samme spørger Henrik om. Hvor skal man gøre dette? Helst skal
navn+kode være tilstrækkeligt. Jeg kan jo ikke vide alle de IP-adresser,
som kan blive aktuelle.

hilsen
Uffe

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-05-04 17:37

Uffe Kousgaard skrev:

>Det samme spørger Henrik om. Hvor skal man gøre dette? Helst skal
>navn+kode være tilstrækkeligt. Jeg kan jo ikke vide alle de IP-adresser,
>som kan blive aktuelle.

Lokale servere - nederst til højre.
0.0.0.0 betyder alle.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 17:51

> Lokale servere - nederst til højre.
> 0.0.0.0 betyder alle.

Tak til jer begge. Det virker nu på news://62.242.60.210/

Brugernavn / password er test / test2, som dog bliver slettet igen
senere. I er velkomne til at lægge en besked.

hilsen
Uffe

Fra : Rigor Mortis

Dato : 10-05-04 20:25

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er hamster, som giver den besked. Jeg kan se det i loggen. Både
> routeren og zonealarm lader kaldet slippe igennem.

Hvordan kan det være at der ikke er lukket for port 119 på Uffes
forbindelse?
--
Rigor

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-05-04 17:07

Uffe Kousgaard, du skrev:

> Lidt tilføjelser:
> Er problemet, at det er "lokale grupper" jeg har oprettet?

Nej.

Har du bundet Hamsteren til 62.242.60.210 og har du givet læse\
skrive adgang til den IP.

Hvis andre udefra skal ha adgang til din server, er du nød til ændre
port p.g.a TDC 119 blokering, min kører på port 129, du må godt
kigge jeg har lige sat den op med en lokal gruppe og med dk.test

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 17:17

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@despammed.com> wrote in message

> Nej.

Godt

> Har du bundet Hamsteren til 62.242.60.210 og har du givet læse\
> skrive adgang til den IP.

Den er bundet til 192.168.1.2. Det er den som routeren oversætter port
119 til (Der er betalt for at få åbnet den)

Læse / skrive adgang? Hvorhenne? Routeren, zonealarm, hamster?

> Hvis andre udefra skal ha adgang til din server, er du nød til ændre
> port p.g.a TDC 119 blokering, min kører på port 129, du må godt
> kigge jeg har lige sat den op med en lokal gruppe og med dk.test

Hvor finder jeg din?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-05-04 17:31

Uffe Kousgaard, du skrev:

> Læse / skrive adgang? Hvorhenne? Routeren, zonealarm, hamster?

I Hamsteren lokale servere NNTP, måske er du nødt til at binde den
til 0.0.0.0 og du skal give adgang til den, rediger IPAccess.

> Hvor finder jeg din?

CTRL+F3 så kan du se min IP adresse, eller du kan bruge den her
hkh.dyndns.dk

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen