Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til kontorbrug under OS/2 (eCom~
Fra : The Amazing Grace

Dato : 07-05-04 11:54

Hejsa,

jeg skal have nyt grafikkort, som skal have:

Drivere til eComStation 1.1 (~=OS/2 ver. 4.52)
AGP x8 (ASUS A7N8X understøtter ikke AGP x4, så vidt jeg kan se?)
DVI op til 1280x1024
Nul blæser

Jeg har plukket tre kort ud, som jeg gerne vil høre folks mening om:

Abit Siluro FX5200 DT
NVidia GeForce FX 5200 / AGP 8x / 128 MB / 2048 x 1536
539 kr.

AOpen Aeolus MX440 8X-DV64(N8)
NVidia GeForce4 MX 440 / AGP 8x / 64 MB / 2048 x 1536
422 kr.

Matrox Millennium P650 (En gros)
Matrox Parhelia-LX / AGP 8x / 64 MB / DDR SDRAM / 2048 x 1536
1.159 kr.

Hvis der er andre forslag under 1200 kr, så hører jeg dem gerne.

Mit krav er kun, at internet og tekstbehandling står godt, jeg spiller
ikke.

Håber på gode svar

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-05-04 15:51

The Amazing Grace wrote:
> [...]
> 1.159 kr.

> Mit krav er kun, at internet og tekstbehandling står godt, jeg spiller

Hvis du ikke spiller overhovedet (måske udover 7-kabale og Minestryger), vil
jeg klart mene at Matrox er foran på billedekvalitet...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-05-04 17:59

On Fri, 07 May 2004 12:53:47 +0200, The Amazing Grace wrote:

<snip>

Af de tre er Matrox en klar vinder hos mig, simpelthen pga
driverunderstøttelsen. Den driverunderstøttelse der er af nyere
nVidia-produkter (post Geforce 3) er blevet foretaget via reverse
engineering, primært af xfree86 udviklerne, men også Scitech selv. Matrox
derimod har efter 1000km scotchtape endelig fået forhandlet sig frem til
en ny NDA og har overdraget specs til Scitech.

Derudover er billedkvalteten bedre

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Unregistered evaluation tagline.

Fra : Jan Dahl

Dato : 07-05-04 19:44

Ellers dette: http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=340595&kat= kører
'lidt' hurtigere end mx440, (har selv samme bundkort) men hvis det gerne må
koste op til 1200kr kan du få langt hurtigere kort.

Mvh Jan

Fra : Arne Jensen

Dato : 07-05-04 20:18

On Fri, 07 May 2004 12:53:47 +0200, The Amazing Grace <maze@c.dk>
wrote:

>Hejsa,
>
>jeg skal have nyt grafikkort, som skal have:

Jeg kan nok ikke betegnes som særligt objektiv, men alligevel!

Siden jeg omkring 96-97 skiftede fra et Diamond stealth til Matrox
mystique 4 MB kort har der ikke sat andet end Matrox i mine computere.
Jeg har altid været overordentlig tilfreds med deres kort, og da de
timer jeg bruger på spil kan tælles på en hånd kører jeg stadigvæk med
mit G400 32MB og kunne ikke drømme om at skifte.
Fungere godt under Win98 og OS/2, og sikkert også under XP sidstnævnte
har jeg dog ikke studeret nærmere.

Venlig hilsen
Arne

Fra : The Amazing Grace

Dato : 08-05-04 11:24

The Amazing Grace wrote:

> Håber på gode svar

Det ser ud til at jeg bliver ved Matrox, jeg har faktisk også ligesom
Arne udelukkende haft Matrox siden sommeren 97.

Tak for svarene!

VH

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.