Intrum Justitia åbner selv døren og går in~
Fra : Bare mig

Dato : 06-05-04 18:56

Jeg har som så mange andre engang prøvet Tiscali og som så mange andre
oplevet at modtage fuldstændig vanvitige regninger på noget som jeg aldrig
har brugt.
De bruge de Intrum Justitia, som inkasso firma og jeg har prøvet at
skrive/ringe og forklare dem at jeg ikke agter at betale noget som jeg ikke
har modtaget og jeg ønsker de trækker sagen i retten, så de kan få rettens
ord for at jeg ikke skylder dem noget.

Dette har stået på i ca 4 år nu, hvor jeg modtager rykkere ca 1 gang om
måneden. Derudover får jeg besøg ca hver anden måned.

Sidst fik jeg et brev i sidste uge hvor de melder deres ankomst tirsdag. De
kom dog ikke tirsdag, men idag torsdag.
Jeg var ikke hjemme, og min kone var i haven, som ligger på den anden side
af huset. Inkassomanden ÅBNER SELV døren og vader ind! Herefter råber han
"hallo er der nogle hjemme"
Min kone høre det og går ind og opdager at der står en fremmed i hendes
hjem.
Kort kan det siges at min kone følte sig truet, hun beder han gå, hvor han
siger "hun skal slappe af" imens han bliver, hun beder ham gå igen hvorefter
han går ud af døren, men sætte en fod i døråbningen. Hun beder ham 3 gang om
at gå, hvorefter hun får beskeden at hun er en "din møgkælling"

Det skal også med at han viste ikke ID, han fortalte ikke hvad han hed.

Jeg agter at politianmelde dette, men jeg ønsker også at klage over Intrum
Justitia, men ved ikke hvem som har ansvarsområdet for godkendelserne til
privat inkassovirksomhed.

Håber i kan hjælpe.

Fra : Peter G C

Dato : 06-05-04 18:38

"Bare mig" <lorberg@tdcadsl.dk(FJERN-DETTE)> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg agter at politianmelde dette, men jeg ønsker også at klage over Intrum
> Justitia, men ved ikke hvem som har ansvarsområdet for godkendelserne til
> privat inkassovirksomhed.

Du kan se hvem er der godkender dem i inkassoloven - jeg mener det er
politidirektøren i Kbh eller noget lignende. Det er en af de sidste
paragraffer i loven.

/Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-05-04 18:43

Bare mig wrote:

> Jeg agter at politianmelde dette, men jeg ønsker også at klage over Intrum
> Justitia, men ved ikke hvem som har ansvarsområdet for godkendelserne til
> privat inkassovirksomhed.

Rigspolitichefen. Du kan sende din klage via e-mail (se adresse på
http://www.politi.dk/kontakt/rpch_mail.htm).

Sørg for at samle dokumentation på så meget som muligt (kopi af
breve/faxer samt kvittering for afsendelse af disse). Uden dokumentation
kan politiet ikke gøre ret meget.

Hvis du f.eks. kan scanne hele din korrespondance med Intrum (og evt.
slette navne og andre oplysninger, du ikke vil have med), vil jeg gerne
kigge på hvilke konkrete klagepunkter, du kan rejse mod Intrum.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : BT

Dato : 06-05-04 21:20

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
> Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant

I sådan et tilfælde hvor personer trænger ind på privat område, kan man så
ikke tilkalde politiet og tilbageholde vedkommende indtil de ankommer???
Hvis man må det, ser jeg da frem til den dag de finder på at møde op hos
mig.

/Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-04 21:43

BT skrev:

> [...]
>ikke tilkalde politiet og tilbageholde vedkommende indtil de ankommer???
>Hvis man må det, ser jeg da frem til den dag de finder på at møde op hos

Man må bruge magt i fornødent omfang til at verfe folk ud af sit
hjem. Man kan også tilkalde politiet.

Men at tilbageholde en mand fordi man ikke kan få ham til at
forsvinde - der er ligesom noget der ikke rimer.

--
Bertel

Fra : Peter Bohn

Dato : 07-05-04 09:33

> Man må bruge magt i fornødent omfang til at verfe folk ud af sit
> hjem. Man kan også tilkalde politiet.
>
> Men at tilbageholde en mand fordi man ikke kan få ham til at
> forsvinde - der er ligesom noget der ikke rimer.

Jeg fortår nu godt BT's tankegang: Du møder en fremmed i dit hus og kan
selvfølgelig ikke vide om det er en tyv (hvis han ikke lige står med
sølvtøjet i hånden) eller om det "bare" er en "inkassofætter" der har
forvildet sig ind i huset.

Spørgsmålet burde lyde: Hvad gør du hvis du møder en fremmed _inde_ i dit
hus:
A) Smider ham på porten
B) Tilbageholder ham og tilkalder politiet

?

Jeg oplever desværre tit at der bliver taget i dørhåndtaget på hoveddøren,
som altid er låst (bor inde i Århus midtby), og når jeg så fare ud og
smækker døren op, står der en eller anden junkie og siger "Nååå, er det ikke
her Brian bor?, det må du undskylde" !!

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 07-05-04 08:33

On Thu, 06 May 2004 19:42:50 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> Rigspolitichefen. Du kan sende din klage via e-mail (se adresse på
>http://www.politi.dk/kontakt/rpch_mail.htm).

E-Mail? Det er jo her det går galt fra begyndelsen. Skriv et brev på
maskine med carbonpapir og gennemslag.
--
Svend Olaf

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-05-04 11:41

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> E-Mail? Det er jo her det går galt fra begyndelsen. Skriv et brev på
> maskine med carbonpapir og gennemslag.
> --
Du glemte: I tre kopier .-).

PH

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-05-04 18:55

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> E-Mail? Det er jo her det går galt fra begyndelsen. Skriv et brev på
> maskine med carbonpapir og gennemslag.

Hvis man ikke har mere tillid til RPC end til inkasso-firmaet, må man
sende et (anbefalet) brev og gemme kvitteringen - men så kan det vel
egentlig være lige meget.

RPC kan sagtens modtage e-mail og accepterer scannede breve som
dokumentation i sagen.

Det dersens "Indernet" er faktisk blevet gangbart, selv om svaret
muligvis kommer med gammeldags post. (Specielt hvis det indeholder
kopier af udtalelser fra inkasso-firmaet).