Medion PC, extra kabler.
Fra : Zup Zuip

Dato : 06-05-04 14:24

Haløjza.

Har lige haft muldvarpen oppe af lommen og købt mig en MicroMaxx P4 i
ComputerCity.

I BIOS'n kan jeg se at der er en parallel port og en MIDI port. På
bundkortet er der 2 stik til dem.
Kort sagt: Jeg mangler 2 'konverter kabler' som kan føre portene ud på
bagsiden af kabinettet (Der er forberedte huller) med standard parallel port
stik og midi stik.

Nogen der ved hvor de evt. kan købes ??

//Gorm

Fra : Søren Blom

Dato : 06-05-04 15:42

"Zup Zuip" <cfv@fgh.fj> skrev

> Nogen der ved hvor de evt. kan købes ??

I en hver computerbutik der handler med løsdele.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-05-04 17:04

Bærbar eller stationær?

Fra : Zup Zuip

Dato : 06-05-04 19:52

Jens Jensen wrote:
> Bærbar eller stationær?

Stationær.

//Gorm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-04 04:19

Uheldigvis faldt Zup Zuip over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> Kort sagt: Jeg mangler 2 'konverter kabler' som kan føre portene ud

> bagsiden af kabinettet (Der er forberedte huller) med standard

Er du sikker på, at midiporten ikke er på fronten?

Der er ikke seperate midiporte på din pc, de er indbyggede i
joystikporten, og den sidder da på fronten i stikpanelet...

Du skal have fat i et konverterkabel fra joystik til midi. Det er ikke
bare et kabel, der er også indbygget nogle optokoblere i stikket.

Claus

Fra : Zup Zuip

Dato : 07-05-04 04:59

Claus Tersgov wrote:

> Er du sikker på, at midiporten ikke er på fronten?

Jep.

> Du skal have fat i et konverterkabel fra joystik til midi. Det er ikke
> bare et kabel, der er også indbygget nogle optokoblere i stikket.

OK, det er en game port og ikke midi. Den er indbygget på motherboardet, men
ikke ført ud nogen steder.

//Gorm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-04 06:12

Uheldigvis faldt Zup Zuip over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jep.

På billedet er den på fronten.

Du skriver, at det er en Micromax P3. Den enste P3 jeg kan finde hos
computercity, er denne:
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK30879

> OK, det er en game port og ikke midi. Den er indbygget på
> motherboardet, men ikke ført ud nogen steder.

Det lyder ikke rigtigt, der må være noget, du har overset. Jeg tvivler
på, at computercity sælger en computer, hvor gameport og printerport
ikke findes.

Printerporten er rød på et ATX motherboard, og gameporten er gul. De
sidder altid fastmonteret på et ATX motherboard...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-04 06:18

Uheldigvis faldt Zup Zuip over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jep.

På billedet er den på fronten.

Du skriver, at det er en Micromax P4. Den enste P3 jeg kan finde hos
computercity, er denne:
http://www.computercity.dk/Product/Product_pc.aspx?Identifier=DK31004

> [...]

Det lyder ikke rigtigt, der må være noget, du har overset. Jeg tvivler
på, at computercity sælger en computer, hvor gameport og printerport
ikke findes. Og da slet ikke en maskine med de spec.

Fra : Zup Zuip

Dato : 07-05-04 09:45

Claus Tersgov wrote:

> Du skriver, at det er en Micromax P4. Den enste P3 jeg kan finde hos
> computercity, er denne:
> http://www.computercity.dk/Product/Product_pc.aspx?Identifier=DK31004

ja model nummeret er det samme som min, men jeg har ikke de porte ført ud på
min. Min 'breakout box' på fronten har ikke en game port, men video in og
L+R audio in som phone stik.

> Det lyder ikke rigtigt, der må være noget, du har overset. Jeg tvivler
> på, at computercity sælger en computer, hvor gameport og printerport
> ikke findes. Og da slet ikke en maskine med de spec.

Jo. :-|

> Printerporten er rød på et ATX motherboard, og gameporten er gul. De
> sidder altid fastmonteret på et ATX motherboard...

Jo, også på min gamle computer, men ikke på denne, der er ikke plads.

Jeg kan tage et foto og smide det i dk.binaer, hvis du vil se.

//Gorm

Fra : Leony

Dato : 07-05-04 09:58

In news:c7f665$1g9s$1@news.cybercity.dk,
Claus Tersgov typed:

> [...]
> på, at computercity sælger en computer, hvor gameport og printerport
> ikke findes. Og da slet ikke en maskine med de spec.

På billedet ses gameport i nederste venstrehjørne i breakoutboksen
(eller hvad den hedder).

> Printerporten er rød på et ATX motherboard, og gameporten er gul. De
> sidder altid fastmonteret på et ATX motherboard...

Som regel er gameporten kun på boardet hvis det har onboard lyd (sådan
er det i hvert fald for de ATX kort jeg har set).

Til Zup Zuip:
Har du snakket med Computer City?
Hvad siger de til de manglende kabler?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Zup Zuip

Dato : 07-05-04 17:46

Leony wrote:
> Til Zup Zuip:
> Har du snakket med Computer City?
> Hvad siger de til de manglende kabler?

Næ, men jeg har snakket med Medion og de siger at man godt kan købe dem og
at jeg vil blive ringet op af en sælger, men intet er sket endnu.
Jeg må nok ringe igen i næste uge.
Jeg forhørte mig kun i denne gruppe hvis der var nogen der lige vidste hvor
de kunne købes her og nu.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-04 18:21

> [...]

> endnu.
> Jeg må nok ringe igen i næste uge.
> Jeg forhørte mig kun i denne gruppe hvis der var nogen der lige

Det er helt ude i skoven!

Afsted til computercity og spørg dem om, hvordan de har tænkt sig at
du skal kunne tilslutte printer og joystik!

Begge dele *skal* forfindes på en ny og moderne pc. De skal lave det
uden nogen snak..

Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-05-04 19:30

Enig. Man kan sige meget om Medion, men der plejer nu ikke at mangle noget.