sessionId
Fra : CG SOFTWARE - Carste~

Dato : 05-05-04 22:30

Hejsa.

Hvad er holdningen til at bruge sessionId ?

Hvis brugeren har cookie slået fra så virker det vel ikke.

Kan man få apache/php til at smide den på urlen så det virker selvom
man ikke har cookie slået til.

Mvh
Jonstrup

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 23:03

In news:c7bmds$2hn6$1@news.cybercity.dk,
CG SOFTWARE - Carsten J <carsten@buy-hp.dk> typed:
> Kan man få apache/php til at smide den på urlen så det virker selvom
> man ikke har cookie slået til.

Jeps. Se http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php - nærmere specifikt er
der en indstilling, der hedder "session.use_cookies", der kan slåes til
eller fra.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 06-05-04 07:47

Mikkel Z. Herold wrote:
> Jeps. Se http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php - nærmere specifikt er
> der en indstilling, der hedder "session.use_cookies", der kan slåes til
> eller fra.

Husk dog at læse sektionen: Sessions and security

--
excuse of the day : Interference from lunar radiation
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 06-05-04 07:58

"Mikkel Z. Herold" <mikkel[at]mzh[dot].dk> writes:

> [...]
> der en indstilling, der hedder "session.use_cookies", der kan slåes til

Ahh, mon ikke det ville være bedre at kigge på
session.use_only_cookies. Jeg går ikke ud fra at Carsten har et
problem med at lægge SID i en cookie, hvis klienten understøtter det.

- Jacob Atzen