Bredbånd med opkaldsforbindelse?
Fra : Jean

Dato : 04-05-04 21:35

Hej NG!

Nu står verden ikke længere...
Jeg har hjulpet mange med intallation af bredbånd/ADSL, da det er simpelt og
ligetil. Netkort i og modem og skillefilter koblet sammen med PC.

Nu har jeg så hjulpet en kammerat... men der virker forbindelsen KUN, hvis
vi lader installations-CD'en fra TDC lave en bredbåndsopkaldsforbindelse. Og
den skal stå til "ringe op til standardforbindelsen"...

Ifølge TDC er det nødvendigt! Hvorfor nu det? Aldrig har jeg været ude for
det....

Så kan han jo ikke bruge en router.... normaltvis kobler jeg bare sådan en
mellem modem og PC'en, aldrig har der været problemer...

Så... skal man virkelig bruge en opkaldsforbindelse?

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-04 21:39

"Jean" <askme@ifyouwantit> crashed Echelon writing

> [...]
> standardforbindelsen"...

> Så... skal man virkelig bruge en opkaldsforbindelse?

Svjv, hvis det er medarbejderbredbånd så ja, da det skal oprettes som PPPoE
dial up forbindelse.

Evt. køb en router som har PPPoE dialer indbygget.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jean

Dato : 04-05-04 21:54

Bjarke Andersen skrev:
> Svjv, hvis det er medarbejderbredbånd så ja, da det skal oprettes som
PPPoE
> dial up forbindelse.

Tak for svaret!
Interessant.... hvordan finder jeg ud af om det er medarbejderbredbånd?
Ifølge min kammerat, så er det IKKE medarbejderbredbånd, men der kan jo være
sket en fejl hos TDC.

> Evt. køb en router som har PPPoE dialer indbygget.

Okay.

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-04 21:57

> [...]

> medarbejderbredbånd? Ifølge min kammerat, så er det IKKE
> medarbejderbredbånd, men der kan jo være sket en fejl hos TDC.

80808080 eller 808080xx til den rette afdeling.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas

Dato : 06-05-04 22:49

On Tue, 4 May 2004 22:53:56 +0200, "Jean" <askme@ifyouwantit> wrote:

> [...]
>Ifølge min kammerat, så er det IKKE medarbejderbredbånd, men der kan jo være

hvis han har anden teleudbyder end TDC bliver de normalt oprettet som
PPPoE. Det kan forklare hvorfor han har fået en PPPoE.

/thomas

Fra : Alzklaz

Dato : 05-05-04 05:49

"Jean" <askme@ifyouwantit> wrote in message
> [...]
> mellem modem og PC'en, aldrig har der været problemer...
>
> Så... skal man virkelig bruge en opkaldsforbindelse?

Nej, benyt en router med PPPoE understøttelse, det er der i størstedelen af
alle routere i dag.

Fra : Andrew

Dato : 06-05-04 22:36

Hej

De fleste routere, i hvert fald dem fra TDC, har PPPoE opkaldsforbindelse
indbygget. Du skal vælge mellem om routeren skal koble op via DHCP eller
PPPoE, og så taste brugernavn (12cifret kundenummer) og din adgangskode ind.
Så holder routeren på forbindelsen (trækker ip'en) og så skal der bare være
en LAN forbindelse på de computere der skal på.

Ring til 80808017, de kan oplyse dig om hvilken bredbånd du har

Windows XP har en indbygget PPPoE opkaldsforbindelses guide, hvorimod
tidligere versioner af windows kræver WinPoet (som kan downloades og som
også er på cd'en man får med hvis man er PPPoE kunde)

Mvh Anders