Er tele2adsl dårlige til online spil ??
Fra : Jakob

Dato : 04-05-04 21:26

Jeg har en 512/512 forbindelse fra tele2. Nu har jeg lige prøvet at
spille online, og det med meget lag. De andre spillere på banen havde
ikke problemet og nu tænker jeg på om der er noget ved tele2's
forbindelser der gør dem uegnede til online gaming ??

Det spil jeg prøvede var battlefield.

MVH

Jakob

Fra : Zalza

Dato : 07-05-04 09:35

Kommer bl.a. an på afstanden mellem dig og serveren.
De andre var måske tættere på serveren en dig.

Spil på danske servere.

--
/Zazla
www.Yoo.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 07-05-04 09:51

On 2004-05-07, Zalza <nospam@nospam.no> wrote:
> Kommer bl.a. an på afstanden mellem dig og serveren.
> De andre var måske tættere på serveren en dig.
>
> Spil på danske servere.

Mange tyske, norske og svenske er også gode

Thomas

Fra : Jakob

Dato : 07-05-04 21:02

In article <409b4a0c$0$259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@nospam.no says...
> Kommer bl.a. an på afstanden mellem dig og serveren.
> De andre var måske tættere på serveren en dig.

Jeg sorterede efter laveste ping og valgte herfra, så det er ikke pga
afstand.

Jeg Har dog fået bedre resultater siden og mener det skyldes opsætning
af battlefield men ellers tak for råddet.

MVH

Jakob

Fra : Ninja

Dato : 07-05-04 19:15

Jakob <nomail@nomail.no> wrote in news:MPG.1b021abbf6d20cc0989731
@news.get2net.dk:

> [...]
> ikke problemet og nu tænker jeg på om der er noget ved tele2's
> forbindelser der gør dem uegnede til online gaming ??

Det kan du checke ved at klikke start rund
der skriver du cmd for at få command promten frem
I commandpromten skriver du ipconfiq/all
find ip addressen for din default gateway
skriv ping xxx.xxx.xx.x -n 20 hvor x'erne er gateway ipen og 20 er
antallet af gentagelser.

Du skulle nu få nogle værdier i ms, og er gennemsnitet mere end 30 burde
du ringe til din udbyder og klage. hold også øje om den er ustabil dvs
svinger meget.

Jeg har selv problemer med webspeed, der jeg konfronterede dem, sagde
først at der ik var noget galt, men da de undersøgte det nærmere kunne
de godt se at deres central var overbelastet og at de vil opdatere den i
den nærmeste fremtid

Fra : Jakob

Dato : 07-05-04 21:04

> Det kan du checke ved at klikke start rund
> der skriver du cmd for at få command promten frem
> I commandpromten skriver du ipconfiq/all
> find ip addressen for din default gateway

Det var et godt råd, jeg er ikke lige så sikker på det her med gateway,
jeg har en router og fast ip, men jeg må lige kigge på om jeg kan
genemskue det

MVH

Jakob