vejledning til opsætning af anti virus/spa~
Fra : kb@null.null

Dato : 04-05-04 15:28

er der nogle der har en vejledning til opsætning af en antivirus antispam server før en mail server.

jeg har kikket på spamassasin og clamav, men jeg mangler noget om hvordan,
mail til et domain bliver afleveret til scanneren og der efter til det "rigtige" domain.

/kennet (linux newbee)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-05-04 15:46

kb@null.null writes:

> jeg har kikket på spamassasin og clamav, men jeg mangler noget om
> hvordan, mail til et domain bliver afleveret til scanneren og der
> efter til det "rigtige" domain.

Det kommer helt an på hvilken SMTP-server du bruger. Jeg har et
lignende setup med Postfix og Amavisd-new.

Google er din ven i den sammenhæng.

--
Jacob - www.bunk.cc
No snowflake in an avalanche ever feels responsible.

Fra : kb@null.null

Dato : 04-05-04 16:51

On Tue, 04 May 2004 16:46:24 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>Det kommer helt an på hvilken SMTP-server du bruger. Jeg har et
>lignende setup med Postfix og Amavisd-new.
>
>Google er din ven i den sammenhæng.

jeg har postfix, procmail op hvor jeg forwarde en tdc konto med en masse spam i til en lokal bruger på spam serveren, som scanner og forwarder den til
en anden mail konto. og det virker fint,

men jeg vil gerne have den til at køre på et helt domæne, men hvordan jeg sætter DNS op og hvordan jeg får maskine til at modtage mail for et andet
domæne og der efter sende det til det rigtige domæne.

/Kennet

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-05-04 19:21

kb@null.null writes:

> jeg har postfix, procmail op hvor jeg forwarde en tdc konto med en
> masse spam i til en lokal bruger på spam serveren, som scanner og
> forwarder den til en anden mail konto. og det virker fint,

Det kan du jo så bare lade køre som du har gjort indtil nu.

> [...]
> hvordan jeg sætter DNS op og hvordan jeg får maskine til at modtage
> mail for et andet domæne og der efter sende det til det rigtige

Din MX-record skal pege på din anti-spam-dims, og så skal du sætte dit
domæne ind i din /etc/postfix/transport eller hvor den nu ligger på
dit system. Læs transport(5).

--
Jacob - www.bunk.cc
Excellent time to become a missing person.