Cowboy & indianerfest
Fra : Vittrup

Dato : 04-05-04 09:22

Udensdørs skal vi holde fest for voksne og børn med western-tema.

Gerne bål / grill og medbragte retter - dessert

Forslag til hvad skal vi spise???

Søren

Fra : mcloud

Dato : 04-05-04 12:15

Hej
Chili con carne og snogbrød og salat
mvh mcloud

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-04 14:16

Vittrup wrote:

> Forslag til hvad skal vi spise???

Tjah, i alle western film spiser de jo baked beans med brød til .... Jeg har
selv prøvet det, og synes simpelthen den sovs bønnerne ligger i er alt alt
for sød og vammel..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Michael Laugesen

Dato : 05-05-04 14:20

Køb evt. røde kidneybønner i løs vægt i Kvickly, eller hos halalkøbmanden og
læg dem i blød natten øver. Skift iblødsætningsvandet ud, tilsæt (hvid-)løg
og krydderier og kog dem 1-2 timer, evt. sammen med flåede tomater. Fungerer
fint i Chili con Carne eller bare hjemmelavede baked beans (dvs. her "cooked
beans").

Michael

Fra : -V-

Dato : 04-05-04 14:43

Vittrup wrote:
> Udensdørs skal vi holde fest for voksne og børn med western-tema.
>
> Gerne bål / grill og medbragte retter - dessert
>
> Forslag til hvad skal vi spise???

Cowboytoast.

Kaffemarinede steaks.

Chiligryde med bønner.

-V-

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-05-04 11:31

"Vittrup" <vittrup@FJERNaudio-link.dk> skrev i en meddelelse

> Forslag til hvad skal vi spise???

Der findes faktisk en glimrende bog med opskrifter på cowboy-mad. Jeg har
brugt den som gave for at par år siden.

Desværre kan jeg ikke huske titlen og heller ikke finde den ved at søge. Men
jeg kan ikke forestille mig, at boghandleren eller biblioteket ikke kan
hjælpe. Den er kun et par år gammel og jeg har set den i en boghandle for
ikke længe siden.

Den har et rigtigt westernlook på forsiden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 15:15

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4098c316$0$8659$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> ikke længe siden.
>
> Den har et rigtigt westernlook på forsiden.

bibliotek.dk fandt den hurtigt:

Texas cowboy cooking

Tom Perini with Paschal Fowlkes
2000. 191 sider, illustreret i farver
Forlag: Time-Life Books
Sprog: Engelsk
ISBN: 0-7370-2037-7

Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-05-04 17:07

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> bibliotek.dk fandt den hurtigt:
> [...]

Den så jeg godt under min søgning, men det er ikke den. Der findes en på
dansk og det er den, jeg taler om.

Tjekker lige hos ham, der fik den af mig i fødselsdagsgave. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Dorte Klerke

Dato : 05-05-04 12:21

Det har faktisk været diskuteret lidt før, der var det en indianergryde,
måske det var noget.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=Eronb.14%
24Fg6.7%40news.get2net.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dindianergryde%26hl%3Dda%
26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3DEronb.14%2524Fg6.7%2540news.get2n
et.dk%26rnum%3D2

Dorte