X-MIMETrack?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-05-04 08:32

Hejsa

Hvad betyder:

Jeg fik nemlig lige en mail i dag (eller rettere i går kl. 17.35, men jeg
tjekkede først mail igen her i dag), som jeg skulle have haft i går. Den
blev afsendt kl. 13.20, og jeg under mig lidt over, hvorfor jeg først fik
den over 4 timer senere. Jeg har fundet følgende i headeren (har klippet i
den for at gøre det lidt mere overskueligt):

by <min mailserver> with SMTP id i43FZ1QM003584
for <min adresse>; Mon, 3 May 2004 17:35:09 +0200

Date: Mon, 3 May 2004 13:20:31 +0200

17:37:06

mvh Frank

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-05-04 11:19

Frank K. Jensen skrev:

> Hvad betyder:

Jeg vil gætte på at emailen er afsendt af en Lotus Notes klient gen-
nem en Lotus Notes- eller Domino-server.

Linien forsøger at fortælle at den afsendte email er blevet oversat til
et andet format end det oprindeligt blev afsendt med (Notes bruger vist-
nok et format der minder om RTF-formatet, formatet bruges for at give
brugerne af serveren mulighed for at sende formaterede email (fed tekst
og lignende)).

> jeg under mig lidt over, hvorfor jeg først fik den over 4 timer
> senere.

Grunden til at det tog lang tid før emailen nåede frem kan være mang-
foldige, f.eks. at den afsendende eller modtagende server havde travlt
med et eller andet (behandle spam eller antivirus eller lignende).

En anden grund kan være at mailserveren er opsat til at behandle emails
i klumper, f.eks. 10 af gangen, fremfor straks (det kan være mere effek-
tivt at opsætte serveren på den måde).