Andet multimedie
bentjuul 3670
preview i PS CS
Fra : Jan Apollo

Dato : 03-05-04 21:58

Hej Gruppe

Jeg har installeret PS CS (UK) for nogen tid siden, og er meget tilfreds med
programmet! Dog en ting.... Er der nogen der ved hvordan man indstiller
CS/windows til at vise
thumbnails i windows stifinder (store ikoner) det virkede fint i PS 7.0

VH
Jan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-05-04 22:24

Jan Apollo skrev:

> Er der nogen der ved hvordan man indstiller CS/windows til at
> vise thumbnails i windows stifinder (store ikoner) det virkede
> fint i PS 7.0

Det kan du ikke få i Photoshop CS da Adobe har valgt af fjerne den
fil (Psicon.dll), som var skyld i mange problemer(*) i de ældre
udgaver. (Det står i øvrigt også i Photoshop CS's readme-fil).

Man kan dog få det til at virke ved også at have Photoshop 7 eller
6 installeret, da disse udgaver har en Psicon.dll. Spørgsmålet er
så bare, om det er det værd.

Problemer som dette:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=3f44a505$0$97196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Apollo

Dato : 06-05-04 22:27

> [...]
>
> Man kan dog få det til at virke ved også at have Photoshop 7 eller
> 6 installeret, da disse udgaver har en Psicon.dll. Spørgsmålet er

Tak for svaret.... men det er nu alligevel ærgerligt..

Jeg synes at filebrowseren er lidt bøvlet og temlig resurseslugende.
VH
Jan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-04 23:04

Jan Apollo skrev:

> Tak for svaret.... men det er nu alligevel ærgerligt..

Det er det ja, men de kunne åbenbart ikke få det til at køre
ordentligt med den gamle psicon.dll. Godt nok har jeg sjældent
oplevet, at jeg ikke kan få lov til at overskrive en PSD-fil,
som beskrevet i det indlæg jeg linkede til tidligere, men jeg
har ofte oplevet, at PSD-ikonerne pludselig skifter fra at
vise et preview af indholdet til Logitech-ikonet, eller noget
i den stil. Det skyldes også fejl i psicon.dll.

> Jeg synes at filebrowseren er lidt bøvlet og temlig
> resurseslugende.

Også her. Derfor foretrækker jeg at bruge ThumbsPlus i stedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Apollo