Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Carlsberg/Tuborg Århus skal have nyt kamer~
Fra : bettersexinc

Dato : 03-05-04 14:58

Vi har et Canon PowerShot A75 inde i "billedet". Det er vel et udemærket
kamera til brug ved festlige lejligheder ??
Er der nogle ting vi skal være opmærksomme på ? Her tænker jeg på ekstra
memory eller lign. Og hvad koster det typisk ?

På forhånd tak for hjælpen !

Jesper Wagner

Fra : Claus Smith

Dato : 03-05-04 15:49

Tilbehøret f.eks. finder du nok de bedste priser på www.edbpriser.dk

Claus Smith

PS: Så gir de nok en lille een.... :)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-05-04 17:43

On Mon, 3 May 2004 15:57:53 +0200, "bettersexinc"
<jesperwagner@FJERN.stofanet.dk> wrote:

>Vi har et Canon PowerShot A75 inde i "billedet". Det er vel et udemærket
>kamera til brug ved festlige lejligheder ??

Jeg har et sådant, og ja, det er ganske udemærket til den slags brug.

>Er der nogle ting vi skal være opmærksomme på ? Her tænker jeg på ekstra
>memory eller lign. Og hvad koster det typisk ?

Mer memory får I højst sandsynligt brug for, og som Claus nævnte er
edbpriser.dk stedet for den slags.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-05-04 17:50

On Mon, 03 May 2004 18:43:03 +0200, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

>Jeg har et sådant, og ja, det er ganske udemærket til den slags brug.

Rettelse: Jeg har et A70, læste forkert hvad du havde skrevet...

Fra : bettersexinc

Dato : 03-05-04 18:02

Jeg kan se at der er 32 MB hukommelse med fra fødslen. Er det nok ?
Er der specielle typer hukommelse og hvis der er, er der så nogle der er
bedre end andre ?

Tak for alle svar.

JW

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-05-04 19:11

> Jeg kan se at der er 32 MB hukommelse med fra fødslen. Er det nok ?
> Er der specielle typer hukommelse og hvis der er, er der så nogle der er
> bedre end andre ?

Hej

32 mb hukommelse er nok lige lidt nok, hvis i gerne vil tage billeder hele
aftenen (det er noget med at når man bruger et digital kamera, så bliver der
bare taget en masse ekstra billeder).

Du kan jo gå ind og se hvad priserne er hukommelseskort, jeg vil tro at du
kan klare dig med et 128 mb kort, men hvis pengene er der, kan du jo godt
købe et der er lidt større.

Til dit brug, vil jeg nok bare købe det billigste man kan få

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : bettersexinc

Dato : 03-05-04 19:15

Kan man købe memory uoriginalt ? Canon's priser er jo helt hen i
vejret......

mvh JW

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-05-04 19:39

> Kan man købe memory uoriginalt ? Canon's priser er jo helt hen i
> vejret......

Ja, det kan du roligt gøre, før i tiden, ved ikke om det er sådan mere, var
Canons kort bare sandisk kort, med et klistermærke på.

Køb det billigste, lige gyldigt mærke !

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 03-05-04 19:56

On 2004-05-03 20:39:07 +0200, "René Ernst Nielsen"
<virkerikke@nospam.nej> said:

> Ja, det kan du roligt gøre, før i tiden, ved ikke om det er sådan mere, var
> Canons kort bare sandisk kort, med et klistermærke på.
>
> Køb det billigste, lige gyldigt mærke !

Dette er ikke et tip der gælder generelt, for der er meget stor forskel
på hvor hurtige kortene er til at læse/skrive. Jo hurtigere det er, jo
hurtigere vil kameraet blive klar til næste skud. (Problemet er blot at
finde ud af hvilket der så er hurtigst, for på de billige kort bliver
der ikke annonceret med dette, men jeg har hørt om at der skulle være
lavet nogle tests af det, men eller brug find et mærke, som lyder
troværdige på deres hjemmeside, f.eks. SanDisk, Lexar og Transcend m.fl.
--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Remove NOSPAM from address if replying directly to me.

Fra : A. Einstein

Dato : 07-05-04 16:04

"Søren Theilgaard" <st@theilgaardNOSPAM.dk> wrote in message

> [...]
>
> Theilgaard Consult
> http://www.theilgaard.dk
>
> Remove NOSPAM from address if replying directly to me.

Jeps jeps, men det kommer også an på hvor hurtigt ens kamera kan klare de
flashkorte. Men man ka' også altid argumentere at man får de billeder
overført meget hurtigere med de hurtige kort :D.
Bare køb en som er 24x og op... eller 32x og op. Den hastighed burde være ok
for A75'en.