klodset uheld med iphoto
Fra : Thomas Heinesen

Dato : 02-05-04 17:03

Har lånt et digikamera med memory-card-læser. Taget rigtig mange gode
billeder, men fik problemer da jeg skulle læse dem over i Mac'en.
Kortet kom ikke frem hverken iPhoto eller i Finder. Det eneste sted jeg
kunne se kortet var med disk-utility, som er et program jeg overhovedet
ikke kender(!). Jeg fandt så på at bede diskutility om at lave et .dmg
billede af kortet, fordi jeg tænkte at jeg måske på den måde kunne
overføre billederne. Den lavede godt nok et 128 mb .dmg-billede. Men
det billede kan jeg ikke åbne. Når jeg prøver går den bare i en
uendeligheds-mode og bliver ved med at sige mounting image. Og så sker
der ikke mere. Kortet er dog blevet tømt (slettet?) for jeg kan ikke se
billeder når det kommer til bage i kameraet. Mon jeg har været heldig
og fået overført billederne ved ovenstående procedure eller er de som
jeg forventer tabt for altid.
Selvom jeg ved jeg har været klodset, må jeg sige at det ofte sker for
mig at et tilsluttet kamera ikke fremkommer i iPhoto eller i Finder
førend jeg hiver usb-en ud og ind et par gange.
På forhånd tak for al hjælp.
Thomas