Ny sata harddisk
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 02-05-04 11:00

Hej,

Kræver det noget specielt af bundkortet at køre med en sata harddisk?
Og mht. kabler, kan jeg så bruge dem jeg bruger til min ata100 disk?

Mit bundkort er ECS L7VTA.

På forhånd tak for hjælpen

Lasse

Fra : Henning

Dato : 02-05-04 11:07

On Sun, 2 May 2004 11:59:52 +0200, "Lasse Eskildsen"
<leskil@SLETwebspeed.dk> wrote:

>Hej,
>
>Kræver det noget specielt af bundkortet at køre med en sata harddisk?
>Og mht. kabler, kan jeg så bruge dem jeg bruger til min ata100 disk?

Det er to forskellige tekonlogier og stik - så hhv. Ja og Nej.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-05-04 16:13

"Lasse Eskildsen" <leskil@SLETwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kræver det noget specielt af bundkortet at køre med en sata harddisk?
> Og mht. kabler, kan jeg så bruge dem jeg bruger til min ata100 disk?

Dit bundkort skal have SATA controller (som regel har de SATA og IDE, hvis
de altså har SATA)
Kablerne er forskellige, både dem til strøm og data, så husk at være
opmærksom på om du får et strømstik og data kabel til SATA når/hvis du køber
en SATA controller eller MoBo med SATA.
Derudover kan du få problemer med at inst. Win på en SATA disk, dette løses
ved at lægge SATA driveren på en disk (CD eller Floppy) og så trykke F6 når
Win inst starter op. Når den så har læst selve inst. programmet ind vil den
bede om driver disken.
De fleste Win XP/2000 inst. har ikke SATA drivere, og vil derfor komme med
en "Inaccessible Boot Device" fejl når den skal skrive til SATAdisken.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®