Speciel kabel
Fra : Jochke

Dato : 02-05-04 08:49

Jeg søger et kabel som jeg kan slutte til headsæt stikket i min Kirk Delta
S3 og så over i PC'ens lydkort, så jeg kan benytte PC'ens headsæt til at
tale i fastnet tlf.

Altså noget der går fra et RJ14 stik til 2 mini jack.

Noget lignende det kabel: http://www.estation.dk/product.asp?product=11

/Jochke

Fra : Anders F

Dato : 03-05-04 23:14

"Jochke" <ask@me.com> wrote in message
> [...]
> tale i fastnet tlf.
>
> Altså noget der går fra et RJ14 stik til 2 mini jack.

Laver det selv? Enten af en gammel ledning + to minijacks, eller af en ny +
RJ14 + to minijacks...

Der er 4 ledere - to til mic, to til højttaler. De er sikkert næsten ens
(dynamisk mic)? Måle, måle, lodde, krimpe...
Beklager hvis jeg er helt ved siden af!
/Anders

Fra : Jochke

Dato : 04-05-04 07:24

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> [...]
>
> Der er 4 ledere - to til mic, to til højttaler. De er sikkert næsten ens
> (dynamisk mic)? Måle, måle, lodde, krimpe...

Hey Anders.

Jo jeg er godt klar over jeg selv kan lave det. Men oftest er dem man kan
købe mere stabile.

/Jochke

Fra : Anders F

Dato : 05-05-04 20:49

> [...]
>
> Hey Anders.
>
> Jo jeg er godt klar over jeg selv kan lave det. Men oftest er dem man kan

Så laver du dem ikke ordentligt
Sorry, jeg ved ikke hvor de kan købes!

/Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-05-04 23:18

Uheldigvis faldt Jochke over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jo jeg er godt klar over jeg selv kan lave det. Men oftest er dem
man
> kan købe mere stabile.

Bruger du billige stik, så fyld dem og hele hætten op med varm lim fra
en limpistol. Så har du en god styrke i stik og aflastning.

Men stik kan følgelig ikke genbruges...

Claus

Fra : Jochke

Dato : 06-05-04 18:56

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Bruger du billige stik, så fyld dem og hele hætten op med varm lim fra
> en limpistol. Så har du en god styrke i stik og aflastning.
>
> Men stik kan følgelig ikke genbruges...

Næe men det var da et godt forslag.

Men tror I ikke det godt kan lade sig gøre at smide tlf til computeren?

/Jochke

Fra : Anders F

Dato : 06-05-04 20:13

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> Næe men det var da et godt forslag.
>
> Men tror I ikke det godt kan lade sig gøre at smide tlf til computeren?

Naturligvis! I allerværste fald skal du brygge en lille mic-amp...

/A

Fra : Jochke

Dato : 09-05-04 08:16

> Naturligvis! I allerværste fald skal du brygge en lille mic-amp...

Okay nu har jeg fået lavet noget der burde virke. Først tog jeg et alm. 4
ledere fladt tlf kabel. Satte et RJ14 stik i den ene ende og to minijack i
den anden. Men der var enorm meget støj på.

Så har jeg siden prøvet med 2 forskellige skærmede kabler. Samme restultat.
Masser af støj.

Noget jeg har overset for at det burde virke?

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 09-05-04 08:16

Fra : Anders F

Dato : 09-05-04 13:27

> [...]
> den anden. Men der var enorm meget støj på.
>
> Så har jeg siden prøvet med 2 forskellige skærmede kabler. Samme

Jeg regner med det kun er på mic'en?
Hvordan er niveauet?

/A

Fra : Jochke

Dato : 09-05-04 14:06

> Jeg regner med det kun er på mic'en?
> Hvordan er niveauet?

Nej det er på speakeren. Mic'en har jeg ikke kunne teste endnu, da der er
for meget støj på.

Niveauet er ekstremt højt.

Jeg har sat telefonens højtaler udgang til pc'ens mic indgang, og omvendt.

/Jochke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 16:50

Jochke skriver:

> Jeg har sat telefonens højtaler udgang til pc'ens mic indgang, og omvendt.

Hvad har du ???

Højttalereudgangen vil totalt overstyre en mic indgang. Sådan er det
begge veje.

Hvorfor bruger du ikke bare et modem med voice funktion ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jochke

Dato : 09-05-04 21:16

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Hvorfor bruger du ikke bare et modem med voice funktion ???

Jeg har et gammelt 33.6 voice modem liggende.

Hvordan skal man sætte det op? Skal man bruge et specielt opkaldsprogram,
der kan tage telefonen når den ringer og ringe ud? Og så bare snakke gennem
headsettet tilsluttet pc'en?

/Jochke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 21:54

Jochke skriver:

> Hvordan skal man sætte det op?

Pas, det er for længe siden

> Skal man bruge et specielt opkaldsprogram,
> der kan tage telefonen når den ringer og ringe ud?

Jep, et sådan fulgte der med til mit gamle 56k modem.

> Og så bare snakke gennem
> headsettet tilsluttet pc'en?

Jep

Fra : Anders F

Dato : 09-05-04 23:11

> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote in message

> Nej det er på speakeren. Mic'en har jeg ikke kunne teste endnu, da der er
> for meget støj på.
>
> Niveauet er ekstremt højt.

OK.

> Jeg har sat telefonens højtaler udgang til pc'ens mic indgang, og omvendt.

Du mener håndsættets højttaler indgang til PC'ens ditto-udgang?
Støjer det stadig selvom du skruer ned til "normalt niveau"? Jeg turde godt
prøve linie-udgangen direkte - men det rigtige er at dæmpe signalet, fx. med
en passende seriemodstand.

Mvh.
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-04 05:06

Anders F skriver:

> Du mener håndsættets højttaler indgang til PC'ens ditto-udgang?

Nej, det er telefon og pc der bliver koblet sammen !

Fra : Anders F

Dato : 11-05-04 21:55

> Anders F skriver:

> Nej, det er telefon og pc der bliver koblet sammen !
´
Ahhh! (Uha, uha!)
Så vil et lowpass-filter (omkring 4KHz???) + en fornuftig dæmpning nok være
et hit!

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 13-05-04 12:26

Anders F skrev følgende:

> Ahhh! (Uha, uha!)
> Så vil et lowpass-filter (omkring 4KHz???) + en fornuftig dæmpning
> nok være et hit!

Er det noget der lige er til at lave? Evt. et link til hvad man skal bruge.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Anders F

Dato : 12-05-04 22:50

"Jochke" <jochke11@jochke.dk> wrote in message

> Er det noget der lige er til at lave?