Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash tilbehør til Minolta Dimage 7i, A1 e~
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-05-04 00:09

Har været med på en del fototure på det sidste. De andre har bedre legetøj
end mig ;-(

Kan man på en eller anden må få noget så man kan udløse en hs3600 flash uden
at vippe kamera blitz'en op?
Selvfølgelig kan man bare sætte den på kameraet - men vil gerne kunne holde
den i hånden.

Kan man få noget ekstra til hs3600 flash som gør lyset blødere?
Ikke noget hjemmebrænderi.

Jan

Fra : Børge Larsen

Dato : 02-05-04 05:58

Minolta PCT100 Hot shoe adapter klarer dine krav, kig her:
http://ww1.onecall.com/PID_15698.htm Jeg kender ikke prisen men en 500 - 700
kr. vil det nok være. Jeg har selv fremstillet et eks. for omkring 100 kr.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-05-04 08:48

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
700
> kr. vil det nok være. Jeg har selv fremstillet et eks. for omkring 100 kr.
Sådan en har jeg - kan den udløse flashen?
Hvordan indstiller du kameraet for det virker - der er jo ikke noget stik i
hs3600 flashen og PCT100 skal vel have forbindelse til flashen.

Fra : KASO

Dato : 02-05-04 08:53

"Børge Larsen" skrev d. 02-05-04 05:58 dette indlæg :
> [...]
- 700
> kr. vil det nok være. Jeg har selv fremstillet et eks. for omkring 100

Giver den ikke "blot" en PC-blitzsync-stik? Virker den trådløst?

A1/A2 har indbygget en PC-kontakt, så den har ikke behov for denne som
tilbygning - men det kunne være nyttigt at benytte den trådløse
synkronisering uden at behøve at bruge den indbyggede blitz.

> "Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse

> uden
> holde

Den medfølgende vidvinkeladapter til 3600 bløder lyset lidt op.
Alternativt skal du finde noget som http://www.stofen.com/

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-05-04 09:24

men det kunne være nyttigt at benytte den trådløse
> synkronisering uden at behøve at bruge den indbyggede blitz.
Ja det vil jeg gerne opnå. Har bare ikke haft held med det.

Jan

Fra : 2rb1

Dato : 02-05-04 10:13

Prisen på PCT100 er 1200,-

Jeg har en brugt til 600,- Hvis det er en sådanne du har brug for.

Mvh. 2rb1

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-05-04 10:38

"2rb1" <Jule@manden.dk> wrote in message
> Prisen på PCT100 er 1200,-
>
> Jeg har en brugt til 600,- Hvis det er en sådanne du har brug for.
>
> Mvh. 2rb1
Ja den er ikke helt billig. Men jeg har sådan en.

Jan

Fra : Børge Larsen

Dato : 02-05-04 06:00

Her har du så PCT 100 med pris
http://www.directshopper.de/minolta-pct-100-studioblitzadapter_zubehoer-blitzgeraete_p-Var3

Fra : 2rb1

Dato : 02-05-04 10:15

Hvis 3600 ikke virker på dit cam skal du sanndsynligvis skifte firmvare.
Du skal ikke bruge ne pct100 da 3600 gerne skulle virke på dit cam

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-05-04 10:38

> Hvis 3600 ikke virker på dit cam skal du sanndsynligvis skifte firmvare.
> Du skal ikke bruge ne pct100 da 3600 gerne skulle virke på dit cam
Den virker helt fint på mit kamera. Men så skal den sidde på kameraet i
Flashskoen.

Jeg vil gerne enten trådløs eller med et kabel kunne holde hs3600 i hånden.

Jan

Fra : Mikael

Dato : 02-05-04 12:49

> [...]
uden
> at vippe kamera blitz'en op?
> Selvfølgelig kan man bare sætte den på kameraet - men vil gerne kunne

Hej Jan

Se side 88-91 i den danske manual til 7i. Der er en fin beskrivelse af
hvordan det trådløse system bruges.

Med hensyn til til "bødgører" kan du finde den danske intro brochure på
dette lind:
http://www.minoltaeurope.com/cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/custsupp/dwnl_brochures3.d4w

I den er vist en stang med en hvid plade til blødgøring af flash. Jeg bruger
selv flere forskellige slags fra lumiquest (de har nogle fede "blødgørere")
og også omnibounce.

Mikael
3000