Selvangivelse tastselv - ikke på Mac?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-05-04 21:00

Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.
Har andre oplevet det samme?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-04 21:10

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.
> Har andre oplevet det samme?

Overhovedet ikke. Jeg indtastede begge vores selvangivelser i går uden
problemer. Jeg havde endda glemt noget på min egen, så jeg måtte åbne
den igen. Her kunne jeg konstatere, at de rettelser, jeg skrev i første
omgang, var blevet gemt.

OS X 10.3.3 og Safari 1.2
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-04 22:11

> [...]
> problemer. Jeg havde endda glemt noget på min egen, så jeg måtte åbne
> den igen. Her kunne jeg konstatere, at de rettelser, jeg skrev i første

Heller ikke her - blot var det underligt, at sidste år virkede det med
Camino, men ikke i år - så brugte jeg Safari - gik glat igennem......

jeg har en fornemmelse af, at de går over til den måde, Safari klarer
tingene på, for jeg har altid brugt Camino, lige siden e-boks kom frem,
og den har altid kunnet klare alting, men Safari er ved at overtage - så
det er også Safari, der kører netbank.

Den digitale signatur ville dog kun vedkende sig Netscape, så den gider
jeg ikke bruge, men måske skulle jeg prøve igen, med Safari?

Samme opsætning som Henrik - Camino 0.7(Jeg kan godt lide blå, så
jeg har også stadig AquaTema)

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-05-04 23:15

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Den digitale signatur ville dog kun vedkende sig Netscape, så den gider
> jeg ikke bruge, men måske skulle jeg prøve igen, med Safari?

Jeg bruger - med succes - dig. sign. med FireFox/Mozilla (og af og til
Explorer)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-04 06:04

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg bruger - med succes - dig. sign. med FireFox/Mozilla (og af og til
> Explorer)
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Hej Martin

Dengang DS kom frem, kunne man kun tilknytte den én browser, og de
anbefalede selv Netscape, men jeg vil da prøve igen, tak.

Hej fra
Morten

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-05-04 06:20

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Dengang DS kom frem, kunne man kun tilknytte den én browser, og de
> anbefalede selv Netscape, men jeg vil da prøve igen, tak.

Jeg tog (fra Mozilloa eller Explorer, kan ikke huske det) en
sikkerhedskopi af certifikatet - og vupti: Kan nu bruge det på min iBook
også. Og i flere browsere.

Længe leve mangfoldigheden

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-04 07:24

> [...]

> Jeg tog (fra Mozilloa eller Explorer, kan ikke huske det) en
> sikkerhedskopi af certifikatet - og vupti: Kan nu bruge det på min iBook

Nå ja, naturligvis - smart

Go´ søndag fra
Morten

Fra : Ollie

Dato : 01-05-04 21:28

In article <1gd4nmw.3iwi8ahemqo0N%xossmidt@tdcadsl.dk>, Ove Steen Smidt
<xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.
> [...]

Samme problem her med safari 1.2

Ole

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-04 00:58

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.
> Har andre oplevet det samme?

Det har virket helt fint her, tilmed med Digital Signatur, så man
slipper for alm. login.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : (Per Røn

Dato : 02-05-04 05:51

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.

Og hvilken browser brugte du?

Personligt er jeg slet ikke gået ind for at rette selvangivelsen.
Skattevæsenet har jo i forvejen alt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-05-04 08:09

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Og hvilken browser brugte du?
>
> Personligt er jeg slet ikke gået ind for at rette selvangivelsen.
> Skattevæsenet har jo i forvejen alt.

Jeg prøvede både i Safari og IE.

Skattevæsnet ved ikke alt (og behøver heller ikke vide alt). Men de skal
holdes ajour med mine fradragsberettigede udgifter til hardware og
software. Da jeg bruger dette til hjemmearbejde for min skole samt til
diverse små bijobs, har jeg tilkæmpet mig ret at fradrage 75 %
erhvervsudnyttelse. Ny computer afskrives med 30 % om året.
Som musiklærer må man selvfølgelig også fradrage udgifter til noder,
musikliteratur og instrumenter.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : (Per Røn

Dato : 02-05-04 08:39

> [...]

> holdes ajour med mine fradragsberettigede udgifter til hardware og
> software. Da jeg bruger dette til hjemmearbejde for min skole

Som gymnasielærer [datalogi, programmering på htx] skulle jeg så også
kunne få fradrag for mine udgifter?
--
Per Erik Rønne

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-05-04 21:16

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Som gymnasielærer [datalogi, programmering på htx] skulle jeg så også
> kunne få fradrag for mine udgifter?

Jeg hentede ihvertfald min inspiration til fradrag ved at læse om en
gymnasielærer, der havde vundet ved landsskatteretten for mere end 10 år
siden. Men du må vel være medlem af en forening, der ved noget om den
slags.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : (Per Røn

Dato : 03-05-04 04:13

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Men du må vel være medlem af en forening, der ved noget om den
> slags.

Gymnasieskolernes Lærerforening .
--
Per Erik Rønne

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-05-04 06:51

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.
> Har andre oplevet det samme?

Ingen problemer her med Mozilla (fruens med tast-selv kode) og Safari
(min egen med digtal signatur).

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-05-04 07:10

> [...]

> Jeg har lige indtastet rettelser til min selvangivelse. Men jeg måtte
> starte PC-en. For museklikkene virkede ikke på Mac.

Virkede fint her (10.3.3/Safari 1.2 (v. 125.1)).
Men desværre skulle jeg betale extraskat ... Måske skulle jeg ha' brugt
en pc

martinP