Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rep af Olympus UZ-2100
Fra : Aksel

Dato : 01-05-04 16:32

Jeg har et problem med ovennævnte kamera: Der er kommet noget snavs ind i
søgeren, det ligner afskallet sort lak, er der nogen i gruppen der har
prøvet at skille søgeren ad?

Standardprisen på en rep er ca. 1300 kr så det er meget for at rette en
skønhedsfejl.

Hilsen Aksel

Fra : \(5220\)Morten Kølbæ~

Dato : 01-05-04 23:10

Hej Aksel

> Jeg har et problem med ovennævnte kamera: Der er kommet noget snavs ind i
> søgeren, det ligner afskallet sort lak, er der nogen i gruppen der har
> prøvet at skille søgeren ad?

Jeg har også et UZ-2100 og det har også fået snavs i søgeren. For nogle dage
siden blev det for meget. Jeg fjernede 2 skruer, tog søgeren ud, rensede den
ved at blæse og bruge en vatpind og samlede det hele igen. Så nu er den som
ny igen.

Jeg fjernede én skrue under søgeren og én ude på venstre side.

Linsen i søgeren kan lige clipses ud og renses / pudses forsigtigt.

Det snavs der var i min var vist bare støv mm fra omgivelserne, søgeren er
ikke støvtæt opbygget.

> Standardprisen på en rep er ca. 1300 kr så det er meget for at rette en
> skønhedsfejl.

Jeg vil da godt lave det for kr 1000, så kan jeg stadig holde kr 2000 i
timen

Mvh Morten

Fra : Aksel

Dato : 02-05-04 07:00

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke støvtæt opbygget.

> Jeg vil da godt lave det for kr 1000, så kan jeg stadig holde kr 2000 i

Tak for dit råd, det fungerede og tog 5 minutter.

Hilsen Aksel