Uheld i Italien
Fra : Gismo

Dato : 02-05-04 15:41

Hvor mange mon anskaffer sig sådan en vest..............

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=18180

Krav om orange advarselsveste
Fra 1/4-2004 indføres nye regler.

Bilister skal iføre sig orangefravet advarselsvest, hvis de for eksempel
står i vejsiden udenfor byerne og skifter et punkteret hjul.

Reglen gælder også udenlandske turister. Det vil medføre en bøde på 33 euro,
hvis man bliver taget uden vest.

Gismo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-05-04 17:16

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> [...]
> står i vejsiden udenfor byerne og skifter et punkteret hjul.
>
> Reglen gælder også udenlandske turister. Det vil medføre en bøde på 33

Skik følge eller land fly
(alternativt betal hvad det koster)

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 20:17

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> Hvor mange mon anskaffer sig sådan en vest..............

Har du nogensinde prøvet at skifte et af de venstre hjul på en af de
Italienske motorveje?

Hvis du havde prøvet det, ville du vide at det er en forbistret god ide at
påbyde det - man ønsker sig al den opmærksomhed man kan påkalde sig, når man
står der med lastbil efter lastbil tordnende forbi mindre end 2 m væk... Man
krydser alt hvad der kan krydses for at der ikke kommer en chauffør der
sidder og småblunder, alt imens trækkeren stille søger mod nødsporet...

Det er ikke så meget bøden du skal være bekymret for, hvis du ikke bærer en
vest - det er snarere dit og din families helbred!

Ideen er nemlig god, og bøden er med til at gøre opmærksom på den gode ide.

Mvh
Michael

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 02-05-04 10:16

"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> står der med lastbil efter lastbil tordnende forbi mindre end 2 m væk...

Det er faktisk også en god ide herhjemme, som mekaniker står jeg tit ude i
trafikken for at få, i mit tilfælde, bussen til at køre videre, og danskere
er ikke specielt flinke til at passe på en og man er tit ved at få kørt
røven af alt imens at man får båthornet, og personligt kunne jeg ikke finde
på at gå uden en orange vest.

H.Hvidberg
---------
www.toyota-forum.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-05-04 10:30

www.toyota-forum.dk wrote:

> ...danskere er ikke specielt flinke til at passe på en og man er tit
> ved at få kørt røven af alt imens at man får båthornet, og personligt
> kunne jeg ikke finde på at gå uden en orange vest.

Du har helt ret.

Det er heller ikke uden grund, at man i Tyskland anbefaler at man ikke
bliver i en stoppet bil i nødsporet - men at man opholder sig på den anden
side af autoværnet, imens man afventer ADAC eller anden hjælp.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Gismo

Dato : 03-05-04 12:14

Carsten Stage wrote:

> [...]
> bliver i en stoppet bil i nødsporet - men at man opholder sig på den
> anden side af autoværnet, imens man afventer ADAC eller anden hjælp.

Jeg er fulstændig enig med jer, med tvivler mere på om hvor mange der er
opmærksom denne regl, og af dem som så kender reglen gad vide om de faktisk
anskaffer sig en sådan vest.
Men nu bliver der jo sat lidt fokus på det her..

Advarselstrekanten skal ikke være i bilen men, den skal anvendes i tilfælde
af
havari, sådan er der så mange underligt formulerede regler

Gismo.

Fra : Kris

Dato : 02-05-04 13:48

On 03/05/04 13:14,

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote:

.... klip ...
> af
> havari, sådan er der så mange underligt formulerede regler
>
> Gismo.

Godt at se, at nogen her i gruppen er tidsmæssigt fremme i skoene.
Gismo, din dato passer ikke

Kristian Stange

Fra : Gismo

Dato : 02-05-04 20:08

Kris wrote:

> Godt at se, at nogen her i gruppen er tidsmæssigt fremme i skoene.
> Gismo, din dato passer ikke
>
> Kristian Stange

Tak for oplysningen, det er hermed rettet.

Gismo.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 02-05-04 21:02

"Kris" <gantes_ikkeaktiv@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On 03/05/04 13:14,
>
> "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote:
>
> ... klip ...

> Godt at se, at nogen her i gruppen er tidsmæssigt fremme i skoene.
> Gismo, din dato passer ikke
>
> Kristian Stange
> Det er helt klart en fordel at være så synlig som mulig, har selv prøvet
at stå på en dansk motorvej og skifte hjul på campingvognen, det er ikke
specielt morsomt.
Til Gismo vi ses i Rom til PDS jubilæum.
Hilsen Negrøj.

Fra : Gismo

Dato : 02-05-04 21:16

Jørgen Jørgensen wrote:
> Til Gismo vi ses i Rom til PDS jubilæum.
> Hilsen Negrøj.

Måske..... Har søgt nyt job som mafiaboss og flytter måske permanent

Fra : Harry

Dato : 02-05-04 16:57

I Spanien har det vært tilfældet længe, men ikke nok med det: her skal
alle i bilen være forsynet med selvlysende gul eller orange vest,
dertil skal der bruges en lysende stav om natten til at vinke andre
trafikanter uden om en uheldssted - foruden obligatorisk
advarselstrekant.

Så vi halter noget bagefter med hensyn til denne form for sikkerhed.
Men mon ikke der snart kommer en harmonisering til spanske/italienske
forhold i hele EU?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-05-04 22:03

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> bliver i en stoppet bil i nødsporet - men at man opholder sig på den anden
> side af autoværnet, imens man afventer ADAC eller anden hjælp.

Det samme gør man i UK

Så det er altså os der er bagefter

Peter

Fra : Hans Jørgen

Dato : 03-05-04 13:07

Og fra 23-7-2004 gælder de samme regler også i Spanien.'

vh
Hans Jørgen

Venlig hilsen
Hans Jørgen
Masser af campingstuff på http://www.campingstuff.dk
Mailto: hjh@(slet)campingstuff.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-05-04 12:47

FDM sælger en gul udgave, men er den lovlig i Italien, hvor kravet er at den
skal være orange jvf. vejdirektoratet? Det påstår FDM på deres hjemmeside.

Jeg tror at det er bedst at blive hjemme indtil at der bliver klarhed om
reglerne.
Carsten Overgaard

Fra : Gismo

Dato : 04-05-04 13:46

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> hjemmeside.
>
> Jeg tror at det er bedst at blive hjemme indtil at der bliver klarhed

Selvfølgelig skal man ikke blive hjemme, reglerne er beskrevet, og
som jeg læser det er der ikke krav til hvilke matrialer vesten skal være
lavet af.

Man kunne bede sig gamle svigermor om at sy en, eller klippe
ærmerne af en gammel hollansk landsholds trøje, om italienerne
så vil se igennem fingerene med at der står Van Basten på
ryggen ved jeg ikke

Gismo.

Fra : Harry

Dato : 04-05-04 23:27

> [...]
> står i vejsiden udenfor byerne og skifter et punkteret hjul.
>
> Reglen gælder også udenlandske turister. Det vil medføre en bøde på 33 euro,

Der er andre, der er langt længere fremme: prøv at se her for Spanien:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/spanienland.htm

Hvis der sker en harmonisering i EU bli´r det nok dette mønster der
aftegner sig. Og for mig ingen alarm - de senere ulykker på danske
motorveje om natten taler jo et tydeligt sprog om hvor mangler er...

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-03-05 17:25

> [...]
> Nu har jeg læs indlæggene igennem allesammen... Er det miig, der er
> farveblibnd eller er min skærm indstillet helt forkert?????????

Det er de en GUL vest og IKKE en ORANGE vest, der er blevet obligatorisk....
Forøvrigt er det en særdeles god idee - husk også, at det gælde alle
passager, der stiger ud af bilen!!!
mvh. Dan Andersen