Bedre billedkvalitet på WMP?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-04-04 21:10

Hej

Når jeg ser TV avisen (DR1) med Windows Media Player,er billedet
utydeligt/sløret, og teksten står ikke skarpt, ofte med "huller" i :-/

I preferences under connection har jeg sat den til : ISDN, DSL, or
Cable Modem. Har ADSL 1024/512, formoder at det er den rigtige
indstilling:-/?

Hvad kan jeg gøre for at forbedre billedkvaliteten?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-04-04 21:36

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> indstilling:-/?
>
> Hvad kan jeg gøre for at forbedre billedkvaliteten?

Få DR til at bruge et andet format end Windows Media player.

Det var den korte version. Den lange er, har jeg hørt et eller andet
sted, desværre har jeg ingen URL, at det er noget med DRM (Digital
Rigths Management) og WMP 9 der gør at du kun kan modtage i dårlig
kvalitet på Mac (Hvad siger din connection speed i WMP-vinduet? Min
siger 44 kps) Den mere tekniske forklaring overlader jeg til andre der
er mere kyndige i den del af teknologien.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:52

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Få DR til at bruge et andet format end Windows Media player.

Det vil ikke hjælpe, men du kunnne få dem til at streame med en højere
bitrate. WMP fejler som sådan ikke noget.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-05-04 21:35

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det vil ikke hjælpe, men du kunnne få dem til at streame med en højere
> bitrate. WMP fejler som sådan ikke noget.

Morten: men du kunnne få dem til at streame med en højere
bitrate.
Lone: Hvem er det jeg skal manipulere med (streame), min uimodståelige
charme står på spring! ;-P
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-05-04 23:02

Lone Schmidt wrote:

> Morten: men du kunnne få dem til at streame med en højere
> bitrate.
> Lone: Hvem er det jeg skal manipulere med (streame), min uimodståelige
> charme står på spring! ;-P

Overfor hele DR's bestyrelse?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

@ Shuttle SN41G2(nforce2IGP+MCP), AMD Barton XP2500+ 333FSB,
256MB dual DDR-ram & oldstyle IBM keybord from 1984!

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-05-04 09:12

> Overfor hele DR's bestyrelse?

Tja, det skulle jeg nok kunne klare

Men kan se på René´s indlæg, at det ender med at være Bill Gates, der
skal charmes, og så opgiver jeg!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-04 22:01

> [...]

> indstilling:-/?
>
> Hvad kan jeg gøre for at forbedre billedkvaliteten?

Købe et fjernsyn*SS* - Undskyld Lone, jeg driller - jeg har lige læst,
at den nye iTunes kan konvertere det dér underlige format, men har ikke
tænkt mig at prøve

M.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-04 00:29

> [...]

> indstilling:-/?
>
> Hvad kan jeg gøre for at forbedre billedkvaliteten?

Jeg har skrevet til DR og har fået følgende svar:

Hej René,

Tak for din mail.

Problemet med den dårlige kvalitet er en bug i Windows Media Player 9
til Mac OS X, der gør at den har problemer med at læse en MultiBitRate
(MBR) stream - hvilket er det vi streamer i. Vi har (sammen med andre
tv-stationer) rapporteret fejlen til Microsoft, men ved ikke om de har
tænkt sig at gøre noget ved det. Indtil dette er rettet, vil WMP9 til
Mac OS X altid tage den laveste stream, hvilket er ca. 42 kbit.
Når vi har valgt at forlade Real-formatet, så skyldes det primært
Real's forretningsmodel. Real er nemlig baseret på licenser, og det
betyder, at DR skal betale en licens for hver bruger af dr.dk's
streams.Efterhånden som vi har fået flere brugere, er det blevet for
dyrt for os at benytte Real-formatet.

Jeg beklager meget, men pt. er der ikke planer om at lave vores egen
løsning.

--
Mvh.
René Frej Nielsen