Kirkebog
Fra : Hans Hjeds

Dato : 29-04-04 13:03

Jeg har lagt en scanning ind på dk.binaer.historie.
mvh
Hans Hjeds

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 29-04-04 19:24

Scripsit Hans Hjeds:

> D. 2de Febr. døbt Hiulmand i Gientofte Xtian Beker/: ??? :/
> hans Datter kaldet Kisten.

Ja det er lige før at man tror der står Xtian Beker en gang til, men
der er nogle underlige nedstreger i sidste og 3-4 sidste bogstav.

Giver resten af kirkebogen noget hint til hvad den der /: :/ notation
bruges til (f eks hustrus navn) ?

Lars Erik Bryld

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 01-05-04 14:31

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er nogle underlige nedstreger i sidste og 3-4 sidste bogstav.
>
> Giver resten af kirkebogen noget hint til hvad den der /: :/ notation

Dit spørgsmål hvor du spørger om dette /: :/ så er det faktisk nok det
samme som du ser i mange kirkebøger der står også i mnage / / omkring et
navn, det er barnets navn.

For i øvrigt så står der ikke Xtian i det første men Xstian. Men hvad der
skal stå i ??? det har jeg ikke tydet.

> --
> Med venlig hilsen
> Lars Erik Bryld

Niels Gjermandsen

Fra : Hans Poulsen

Dato : 01-05-04 16:20

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message news:<ok6jqd5i18d4$.dlg@lebryld.fqdn>...
> [...]
> der er nogle underlige nedstreger i sidste og 3-4 sidste bogstav.
>
> Giver resten af kirkebogen noget hint til hvad den der /: :/ notation

Jeg giver op! Mine øjne tåler ikke at stirre længere,
men min nysgerrighed er stor. Hvad kan der dog stå?

1787-tællingen fra Gentofte sogn, Sokkelund herred, Kbh. amt
hjælper mig ikke. Kan andre få noget ud af den?

Christian Bekker, 42, Gift, Hosbonde, Hiulmand,
Ane Jens Datter, 34, Gift, Huus Moder, ,
Johanne Christians Datter, 9, , Barn, ,
Kirsten Christians Datter, 6, , Barn, ,
Maren Christians Datter, 4, , Barn, ,

[Hans Hjeds. Havde du familie i Nr. Uttrup ved Nørresundby med samme slægtsnavn?]

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : aafe

Dato : 02-05-04 17:50

On Thu, 29 Apr 2004 20:24:16 +0200, Lars Erik Bryld wrote:

>Giver resten af kirkebogen noget hint til hvad den der /: :/ notation
>bruges til (f eks hustrus navn) ?

Vi er mange, der i mange års slægtsforskning er gået ud fra, at /: :/
bruges som parenteser og citationstegn.

mvh
Arne

Fra : Hans Hjeds

Dato : 01-05-04 12:03

Tak til Lars Erik Bryld
Tak for hjælpen, der var desværre ikke noget at hente i kirkebogen, bortset
fra det du nævner om navne etc.
måske står der: K(onge)lig Bev(illing) 14 J(anuar)?
mvh
Hans Hjeds

Fra : Hans Hjeds

Dato : 01-05-04 12:05