Råd vedr. campingtrækker
Fra : c

Dato : 29-04-04 18:46

Dette er jo et emne som tit fører til mange og lange diskussioner på disse
og lign. forum. Jeg faldt lige over et sjovt link til en hollandsk
(beklager, men den er altså på hollandsk...) hjemmeside hvor man kan beregne
hvorledes en given anhængervægt opfører sig foran en bestemt bilmodel.

Siden indeholder beregninger af hvordan det valgte vogntog opfører sig på
stigninger, i modvind, ved igangsætning og ved bjergkørsel. Siden kommer
også med en konklusion, men da den er på hollandsk siger den mig ikke en
bønne.

Om beregningerne passer ved jeg ikke og de er nok mest for "os"
teknik-nørder, men jeg synes det er meget sjovt at prøve de forskellige
kombinationer af og se hvilke præstationer det udmynter sig i.

God læsning ! http://berekening.caravantrekker.nl/basis/

Vh. Claus

------
Fjern "slet" fra mailadresse ved svar.

Fra : Wollegolle

Dato : 30-04-04 07:44

"c" <4xc@SLETmidtfyn.net> wrote in message news:<c6rf0j$9l2$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> teknik-nørder, men jeg synes det er meget sjovt at prøve de forskellige
> kombinationer af og se hvilke præstationer det udmynter sig i.

Hej Claus
Det er et godt link, var inde og prøve at lægge mit eget "træk" ind og
det ser rigtig godt ud 27 stjerner ud af 30 mulige, så det må da siges
at det bliver nok ikke meget bedre
Mvh Wolle

Fra : Søren

Dato : 30-04-04 10:25

> Det er et godt link, var inde og prøve at lægge mit eget "træk" ind og
> det ser rigtig godt ud 27 stjerner ud af 30 mulige, så det må da siges
> at det bliver nok ikke meget bedre

Du må have enten en meget lille CV, eller en meget stor bil

Hvad betyder "Gebruik 5e versnelling ". Jeg kan se at flere steder i teksten
optræder 3e, 4e, 5e osv..Er det en betegnelse for nedbør eller hvad ?

Fra : phk

Dato : 30-04-04 10:37

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> [...]
teksten
> optræder 3e, 4e, 5e osv..Er det en betegnelse for nedbør eller hvad ?

3. gear, 4. gear og 5. gear

--
Per, Esbjerg

Fra : Arne Keller

Dato : 30-04-04 15:58

Wollegolle wrote:
> "c" <4xc@SLETmidtfyn.net> wrote in message news:<c6rf0j$9l2$1@news.net.uni-c.dk>...

snip

> Hej Claus
> Det er et godt link, var inde og prøve at lægge mit eget "træk" ind og
> det ser rigtig godt ud 27 stjerner ud af 30 mulige, så det må da siges
> at det bliver nok ikke meget bedre

Jeg lagde lige mit nye træk ind 29 af 30

**** Gebruik 5e versnelling

fik bare 4 stjerner, hvad mon det betyder ? Anvendelse af 5 gear ??

"De maximale topsnelheid van deze combinatie bedraagt bij volgas en
windstil weer 138 km/u in de 4e versnelling. "

Lyder lidt som om at jeg kan køre 138 Km/h i 4 gear, er det ikke lidt
vildt ? jeg plejer ellers at holde mig pænt under 100.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Hans T

Dato : 30-04-04 12:38

Det er en sjov side. Bare ærgerligt at man ikke forstår det hele. Men jeg
fik da bekræftet at en Opel Vectra 1.8 er ret ubrugelig og at mit skifte til
Citroën Xsara HDi ikke er helt forkert.

Hilsen Hans