Andet multimedie
Ønsker godt råd om spalter i InDesign !
Fra : Carsten J

Dato : 29-04-04 10:09

Hej!

Jeg vil bare gerne lige have et godt råd... jeg skal til at sætte et
nyhedsbrev op, som på et tidspunkt skal blive et blad!

Jeg sætter 3 spalter op på en A4-side...
Men hvad synes I egentlig er nemmest i længden.... at lave én tekstboks med
3 spalter, eller selv lave spalterne seperat i hver boks! (Altså selv lave 3
tkestbokse)...

Hilsen

Carsten

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-04-04 11:13

Jeg vil mene det er mest fleksibelt at arbejde med tre tekstboks med tekst
der flyder. Hvis man skal sætte billeder ind der går på tværs af spalter
osv, men egentlig er der nok ikke den store forskel fordi man jo kan sætte
wrap på indsatte tekstfelter og billeder.

Kh
Bjørn

Fra : Carsten J

Dato : 29-04-04 22:13

> Hvis man skal sætte billeder ind der går på tværs af spalter
> osv

Det kan man vel også gøre selv om det er en tekstboks ?????

> wrap på indsatte tekstfelter og billeder.

Hvad er en wrap?

Mvh.
Carsten

cajuth2630dk(remove_all_this_in_the_brackets)@hotmail.com
cajuth2630dk(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com
sgftr690206

Fra : RoJo

Dato : 30-04-04 09:37

"Carsten J" <cajuth2630dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan man vel også gøre selv om det er en tekstboks ?????

> Hvad er en wrap?

Det er at indholdet automatisk tilpasser sig et felts bredde.
Hvis du ændrer bredden, så hopper ordene automatisk op eller ned mellem
linjerne.

EKS:

| asdlkfj asælkfj dælafuawe8 weiuha jehr poweir |
| asdlkfj asælkfj dælafuawe8 weiuha jehr poweir |

| asdlkfj asælkfj dælafuawe8 |
| weiuha jehr poweir asdlkfj |
| asælkfj dælafuawe8 weiuha|
| jehr poweir |