Renovering af badeværelse ?
Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-04-04 15:38

Hejsa

Jeg skal til at renovere mit badeværelse fra a til z, Hvad er der er lovkrav
og hvor kan man læse om dem ?

Det skal lige siges at det er i en lejlighed, i et etagebyggeri hvis det gør
nogen forskel.

På forhånd tak
Jan Pedersen
"Cuk@cuk.dk"
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...

Fra : Gerner

Dato : 27-04-04 18:16

On Tue, 27 Apr 2004 16:38:25 +0200, "Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>og hvor kan man læse om dem ?
>
>Det skal lige siges at det er i en lejlighed, i et etagebyggeri hvis det gør

Der findes et bygningsreglement for småhus, så vidt jeg ved, hvor indretning af
badeværelse er beskrevet med afstande til væg for div. indretninger.

--
Gerner
1121WU/5267hrs

Fra : anders majland

Dato : 27-04-04 18:51

> Der findes et bygningsreglement for småhus, så vidt jeg ved, hvor
> indretning af badeværelse er beskrevet med afstande til væg for div.
> indretninger.

Det gør en forskel - Småhusreglementen gælder ikke i alm. etagebyggeri.
Istedet er det Bygningsreglementet af 1995, med tillæg der skal til.
Nemmeste er at hente dem i pdf hos rockwool.dk - Der er formateringen
bedre end den rå tekst på www.retsinfo.dk

Gibsproducenterne har også lavet en ganske god vejledning i hvordan
kravene overholdes med deres produkter. Ligger bla hos www.danogips.dk

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid