Elrestance
Fra : KC

Dato : 27-04-04 11:26

Hej NG

Kan et forsyningsselskab lukke for ens elforsyning fordi man har en restance
fra en tidligere bopæl?

Er et emne vi har diskuteret fordi vi kender nogen som kender.........

mvh

KC

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-04-04 12:13

Hej

KC wrote:
> Kan et forsyningsselskab lukke for ens elforsyning fordi man har en restance
> fra en tidligere bopæl?

Ja, det er jo personen der skylder pengene og ikke ejendommen.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Peter Hansson

Dato : 27-04-04 13:02

"KC" <kc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Kan et forsyningsselskab lukke for ens elforsyning fordi man har en
restance
> fra en tidligere bopæl?

Svare er sandsynligvis ja. såfremt der er tale om samme forsyningsselskab.

Her er lidt fra link:
http://www.energitilsynet.dk/afg-el/2003/09-29/Ejerskifte.htm

125. 3.3. Manglende betaling - fraflyttede kunder

126. Hvis kunden er flyttet men registreret som kunde på en ny adresse i
elleverandørens eget forsyningsområde, følges den almindelige
restanceprocedure, jf. DEFs vejledning om restanceproceduren.

127. Hvis kunden er flyttet og ikke længere er registreret som kunde i
elleverandørens forsyningsområde, forsøges typisk - afhængig af restancens
størrelse - med forskellige tiltag for at inddrive restancen efter
almindelig rykkerskrivelser har vist sig virkningsløse:

128. - Indberetning til RKI

129. - Inkassofirmaer

130. - Retslig inkasso

131. - Lønindeholdelse.

132. Hvis en kunde er tilflyttet fra en anden elleverandørs område, og
kundens tidligere adresse er oplyst, kunne være af interesse for den nye
elleverandør at indhente oplysninger om tilflytterens betalingsmønster og
eventuelle restancer hos den tidligere elleverandør.

133. Justitsministeriet og Registertilsynet har imidlertid fundet, at en
sådan udveksling af oplysninger vedrørende en kundes rettidige betaling
eller mangel på samme kræver kundens samtykke for ikke at være i strid med
offentlighedsloven og lov om private registre.