Linke til artikler
Fra : Steen Jensen

Dato : 26-04-04 17:56

Jeg mener der var lidt polymik for nogle måneder siden, angående det at
lave et link til forskellige artikler i aviser etc.

Er der nogen der ved om det er forkert at lave et link til en artikel?

--
Ta' hatten af hvis du vil maile mig

Steen

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-04-04 18:04

Scripsit Steen Jensen <locobase@gmx.nethatten>

> Jeg mener der var lidt polymik for nogle måneder siden, angående det at
> lave et link til forskellige artikler i aviser etc.

Der var en retssag hvor en webtjeneste blev dømt for at have udnyttet
avisernes artikeldatabase systematisk. Den blev i meget af pressen
fremstillet som om det var de direkte links der var problemet. Det var
det ikke - problemet var at Newsbooster rekonstruerede en stor del af
databasen over artikler og overskrifter, og anvendte den
rekonstruerede database erhvervsmæssigt.

Der er ikke i almindelighed noget galt ved at linke direkte til en
enkelt (eller nogen få manuelt udvalgte) artikler.

--
Henning Makholm "Gå ud i solen eller regnen, smil, køb en ny trøje,
slå en sludder af med købmanden, puds dine støvler. Lev!"