Flytteregning
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 09:46

I forbindelse med fraflytning fra en lejlighed fik vi en flytteregning på
ca. 23.000 kr., hvoraf ca. 13.000 var et indskudslån fra kommunen.
Vi lavede et banklån og betalte boligforeningen de 10.000 kr., som vi
skyldte dem. Derefter lavede vi en afdragsordning med kommunen på det
resterende beløb, som er rentefrit.
Kommunen skriver så efter et par måneder, at vi ikke skylder dem mere. Vi
undre os, men kan regne ud, at boligforeningen har betalt det beløb vi
skyldte kommunen.
Nu vil boligforeningen så have sine penge af os, da de selvfølgelig har
opdaget fejlen.( Der er gået ca. ½ år. ) Problemet er bare, at de skal have
8 % i rente, så det vil i den sidste ende blive dyrere for os, at betale
beløbet tilbage.
Boligforeningen har kontaktet kommunen for, at få deres penge igen, men
kommunen vil ikke samarbejde ( ifølge dem ).

Skal vi betale boligforeningen de 13.000 + de 8 % i rente ?

Mvh.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-04 10:51

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev:

>Skal vi betale boligforeningen de 13.000 + de 8 % i rente ?

Ud fra det oplyste: Nej.

I har ingen aftale med boligforeningen om at de skal ordne jeres
gæld til kommunen (går jeg ud fra), og at de begår en fejl, kan
ikke forpligte jer til at afholde deres ekstraudgifter derved.

Det forudsætter naturligvis at der ikke et eller andet sted i
jeres papirer står noget med at boligforeningen ordner den slags,
men det kan jeg ikke tro.

--
Bertel
der omsider kan kalde sig datamatiker.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 11:22

> [...]
> gæld til kommunen (går jeg ud fra), og at de begår en fejl, kan
> ikke forpligte jer til at afholde deres ekstraudgifter derved.

Vil det sige, at boligforeningen ikke kan smide os på RKI + retslig inkasso,
hvis vi ikke betaler / afdrager beløbet ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-04 11:33

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev:

>Vil det sige, at boligforeningen ikke kan smide os på RKI + retslig inkasso,
>hvis vi ikke betaler / afdrager beløbet ?

Ja, det kan de ikke. Hvis I kan få bevis for at de vitterligt har
betalt jeres gæld ud, skylder I dem pengene og må afdrage til dem
med samme ordning som I havde med kommunen.

Skriv til dem at I ikke kan se at I har indgået nogen aftale med
dem om afvikling af gælden, forklar dem den ordning I havde med
kommunen, og tilbyd dem at I kan afdrage på samme måde til dem.

Men bed lige først om at få et bevis for at det vitterligt er dem
der har betalt.