Henrik Ax skrev:
>Min tanke var nu, at jeg gerne vil afprøve en anden monitor for at se om
>denne fungerer bedre.
Du må vælge mellem at returnere varen og ophæve salget, eller at
klage over en mangel. I det sidst tilfælde skal sælger udbedre
manglen, enten ved at reparere eller ved at levere en anden skærm
magen til. Hjælper det ikke, kan du (som én af dine
mangelsbeføjelser) ophæve salget. Du skal nok give sælger to
chancer til at klare problemet.
>Hvis den nye monitor har samme svagheder, vil jeg gerne være sikker på at
>jeg har 14-dages returret på den nye.
Hvis du klager over en mangel, har du ikke returret. Hvis du
ophæver handelen (returnerer) og derefter køber samme vare igen,
risikerer du dels at sælger bliver træt af dig, dels at det er
præcis samme monitor du får anden gang.
Det er lov om forbrugeraftaler der sikrer returret ved
fjernhandel, mens købeloven sikrer mangelsbeføjelserne ved enhver
forbrugerhandel.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/