Telefonsupport hvad må de?
Fra : Johnny

Dato : 22-04-04 10:38

Hej

Sidder lige og har en diskussion i gang.

Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
regning på telefonsupport?
   Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
til hørte inde under support?

Hvis ja, er det så lige meget hvorvidt vedkommende er privat eller
offentlig person (politi eller lignende?)

Håber i kan hjælpe, der står en six-pack på spil i denne diskussion

Venlig hilsen

Johnny

Fra : Palle Svendsen

Dato : 22-04-04 11:45

Hej,

> [...]
> regning på telefonsupport?
> Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt

Hvis der ikke er telefon-support med, så må man jo betale ekstra for det.
Eks. som den udbyder du bruger gør det.

> Hvis ja, er det så lige meget hvorvidt vedkommende er privat eller
> offentlig person (politi eller lignende?)

Det spiller vel ingen rolle, hvis man køber et produkt uden telefon-support,
men det ydes mod betaling så er det jo det.

Beklager jeg fik sendt den direkte til poster, det var en lille fejl. Sorry.

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-04 14:21

Johnny skrev:

>Hvis en person ringer til et firma, og stiller spørgsmål der hører ind
>under support/konsulentbistand, må firmaet så derefter fremsende en
>regning på telefonsupport?

Kun hvis det er aftalt med den ringende at der skal betales for
support eller der er andre omstændigheder der gør det klart
(eller burde gøre det) at opringningen koster penge.

Ellers skulle det være oplyst allerførst i samtalens forløb,
f.eks. "Du har ringet til support der koster 250 kr. i timen.
Ønsker du at fortsætte samtalen?".

>   Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt
>til hørte inde under support?

Man kan som udgangspunkt ikke blive forpligtet til at betale hvis
der ikke foreligger en aftale, og den forudsætter fuld og loyal
oplysning på begge sider.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-04-04 14:41

On Thu, 22 Apr 2004 11:37:59 +0200, Johnny wrote:

> [...]
> regning på telefonsupport?
>    Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt

Jeg tror det også har en stor betydning hvilke aftaler der eksistere med
firmaet i forvejen.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-04-04 21:15

> [...]
> regning på telefonsupport?
> Også selv om vedkommende ikke vidste, at det der blev spurgt

De eneste brancher, hvor man ikke kan forvente en regning, er vel
skattevæsnet, forsikringsselskaberne og telefonselskaberne.

Mvh Maria

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 22-04-04 21:57

Æv da jeg fik lige en fra skattefar, surt men heldigvis til at betale.

/ Qbic

Fra : [6400] - Qbic

Dato : 22-04-04 22:00

Til indlæget

De må have hvist hvd de lavede da de tillod andre at
foretage opringninger fra deres mobiltelefoner, så må det være bedrageri
men selvf. kan folken have været i den tro at det var normal service fra
Sonofon

Derved kan de vel ikke straffes, det ver nok derfor at Sonofon hurtigt fik
lavet
om til at det kostede normal takst igen.

/ Qbic