hvad betyder Retsassessor
Fra : ibber

Dato : 21-04-04 17:16

hvad betyder Retsassessor

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-04 17:27

"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c666ec$qos$1@news.net.uni-c.dk...
> hvad betyder Retsassessor

Det er en stillingsbetegnelse for en ansat hos domstolene. Karrieren hedder
vist:

Dommerfuldmægtig

Retsassessor

Byretssommer

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : ibber

Dato : 21-04-04 18:46

Altså nummeret før byretsdommer
eller er det en tak bedre en byretsdommer ?

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-04 19:24

> Altså nummeret før byretsdommer

Ja.

> eller er det en tak bedre en byretsdommer ?

Nej

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : bem

Dato : 21-04-04 20:13

Peter G C wrote:

>1: Dommerfuldmægtig

>2: Retsassessor

>3: Byretssommer

>4: /Peter

Hvad er så niveau 5? Vorherre?

/Bo

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-04-04 20:25

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er så niveau 5? Vorherre?

Nej, den her har Peter altså selv bedt om: Naturligvis den regerende hersker
i de nedre lokaliteter

Hilsen Inger

Fra : ibber

Dato : 21-04-04 20:40

Sådan en Retsassessor er han bedre eller dårligere end en almindelig
dommer.?
Jeg tænker på han muligvis skal vise han er god og derved dømmer hårdere end
en byretsdommer
eller ?

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-04-04 21:07

"ibber" skrev 21.04.2004 21:40:

> Sådan en Retsassessor er han bedre eller dårligere end en almindelig
> dommer.?

Han har ikke så lang erfaring, men han må selvstændigt foretage visse
(alle?) retshandlinger.

> Jeg tænker på han muligvis skal vise han er god og derved dømmer hårdere end
> en byretsdommer
> eller ?

Dømmer en god dommer da hårdt? Jeg tror du ser spøgelser...

/kristian

Fra : ibber

Dato : 21-04-04 22:09

Forstå mig ret
Det kunne jo være sådan en Retsassessor ( kan man kalde ham en lærling ?)
Føler han skal bevise noget, og han derved dømmer hårdere, det modsatte
kunne også være tilfældet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-04 23:31

> Forstå mig ret
> Det kunne jo være sådan en Retsassessor ( kan man kalde ham en lærling ?)
> Føler han skal bevise noget, og han derved dømmer hårdere, det modsatte
> kunne også være tilfældet.

Bemærk lige, at der findes 2 slags retsassesorer. Dels de direkte udnævnte
(som man mener fortjener at få en stilling som er lidt højere og derved også
mere i løn, og selvfølgelig et trin på karrierestigen) men der findes også
et antal stillinger som uddeles ud fra anciennitet. De bruges på forskellig
måde, men bl.a. til nogle fuldmægtige som ikke direkte blev udnævnt som
assessor som en forfremmelse, og nu er blevet så gamle, at karriere for så
vidt er et afsluttet kapitel. Men man mener så, at de ud fra alder,
dygtighed m.m. alligevel har fortjent en assessor stilling. Så der findes
altså også en del, som ikke skal vise mere.
Iøvrigt beviser man ikke noget ved at dømme hårdere. Kun at man ikke har
fattet en skid og derved bliver man ikke mere end man er.
Hvis du går ind og overværer nogle retsmøder, vil du sikkert bemærke, at
både forsvarer og anklager typisk vil henvise til domme i tilsvarende sager,
når strafudmålingen skal finde sted. Samme princip anvender domstolene - de
forsøger at bruge de domme, som anses for at danne præcedens. Hvis en
"dygtig" assessor ikke kan finde ud af også at bruge disse præcedens domme
som grundlag for sine domme, så vil han få ørerne i maskinen, idet de typisk
vil blive anket, og så rettet til i næste instans. Det bliver han absolut
ikke populær på inden for dommerstanden, idet han jo belaster systemet ved
ikke at følge præcedens.

Kurt

Fra : Peter G C

Dato : 22-04-04 07:34

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej, den her har Peter altså selv bedt om: Naturligvis den regerende
hersker
> i de nedre lokaliteter

Det er da lige godt s****s så meget sjov I kan få ud af min signatur

/Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-04-04 16:07

bem wrote:

> Hvad er så niveau 5? Vorherre?

Nej, da. Listen er fuldkommen, som du jo nok selv kan se...

Der er kun 4 niveauer på listen. Gud, vorherre, Jesus Kristus, paven, USA's
præsident, Danmarks konge (dronning) og alle andre rangerer under niveau
4

hehe

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Peter G C

Dato : 22-04-04 16:51

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> skrev i en meddelelse

[klip]

> hehe

Jeg skal da vist se at få dig pandet ned )

Din hjemmeside er nede - HA!

/Peter

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-04-04 16:27

Peter G C wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@jay.spam.net> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Jeg skal da vist se at få dig pandet ned )

Av, du ramte mig

> -
>
> Din hjemmeside er nede - HA!

Ja, og ved du hvad?

Jeg var faktisk lige ved at sende et surt indlæg ind her i jura-gruppen for
at få nogle gode juridiske "trusler" at kaste i hovedet på
webhotel-udbyderen... Jeg forsøgte nemlig at opsige pr. mail, "til udgangen
af betalingsperiodens udløb" og blev bedt om at indsende noget på skrift.

Derfor faxede jeg en opsigelse ind, som min webhotel-udbyder havde
misforstået... De troede at jeg ønskede at opsige mit webhotel med det
samme fordi jeg skrev: "Jeg ønsker hermed at opsige alt hos jer,
bla.bla.bla. For yderligere information, se nedenstående
mail-udveksling"...
Nederst stod så den oprindelige mail, med oplysninger om at opsigelsen først
skulle ske fra 12 måneders-betalingsperiodens udløb. Dvs. til Juni.

ØV, siger jeg bare... Jeg er bange for at jeg har mistet nogle vigtige
mails, mens de har haft lukket for min konto (både mail+web). Der har været
lukket for alt i ca.1½ dag, men nu kører det igen...

Hvad siger du - tror du jeg kan sagsøge dem

p.s. Jeg vil ikke stoppe med min hjemmeside - jeg vil bare flytte
webhotellet over til Surftown, hvor jeg kan have 5 domæner på det samme
hotel og dermed spare en smule penge + en del administration, som er
fordelen ved at have alt samlet ét sted, istedet for hos 2 forskellige
webhoteller

mvh.
Martin Jørgensen