Mulighed for at retsforfølge misbrug af ta~
Fra : Fischer

Dato : 21-04-04 08:04

Der er en juridisk diskussion igang på:
http://www.mobildebat.dk/viewtopic.php?t=28605

Sagen er kort denne:
I en periode har der været en fejl på Sonofon's mobilnet, så taletidskunder
har kunnet tale uden at der er trukket penge fra deres taletidskonto.
Det betyder at selv dyre samtaler til udlandet har været "gratis" i en
periode, og den information har bredt sig som en steppebrand.

Disse taletidskort er jo karakteriseret ved at man ikke kan tale for mere
end der er indsat på kortet, og derved aldrig får en regning.

Spørgsmålet er så om dem der groft har misbrugt taletidskortene til f.eks.
timevis af dyre udlandssamtaler kan retsforfølges?
Et er at finde frem til dem, da man ikke behøver at være registreret med
sådan et taletidsnummer.
Noget andet er om man kan hæfte for overforbrug på sådan et taletidskort,
hvor man ikke burde kunne tale for mere end det indsatte beløb.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-04-04 20:24

On Wed, 21 Apr 2004 09:04:08 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Noget andet er om man kan hæfte for overforbrug på sådan et taletidskort,
>hvor man ikke burde kunne tale for mere end det indsatte beløb.

hos CBB skal man registrere sig for at kunne få sit simkort tilsendt og
for at kunne indsætte taletid. Så CBB har en person pr telefon nummer at
gå til og opkræve pengene.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 22-04-04 07:25

> hos CBB skal man registrere sig for at kunne få sit simkort
> tilsendt og for at kunne indsætte taletid. Så CBB har en person
> pr telefon nummer at gå til og opkræve pengene.

Nej, det er ikke korrekt. Du kan købe en CBB startpakke i flere forretninger
uden at registrere dig. Du kan derefter fylde op f.eks. via skrabekort.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-04-04 11:31

On Thu, 22 Apr 2004 08:25:10 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Nej, det er ikke korrekt. Du kan købe en CBB startpakke i flere forretninger
>uden at registrere dig. Du kan derefter fylde op f.eks. via skrabekort.

Ok, jeg mener bare at man skal registrere sig for at bruge de cbb
startpakker jeg har set
Flemming Jacobsen

Fra : Ghita

Dato : 22-04-04 15:47

I news:6l7f801bs0dm3400f5ubqiipds4ueajjrf@4ax.com griflede Thunderbird
[7100]:

> Ok, jeg mener bare at man skal registrere sig for at bruge de cbb
> startpakker jeg har set

Du skal registrere dig for at kunne tanke op over nettet, og være min.
18 år. Minutprisen på skrabekortene er desuden dyrere.

--
God bagjul...
Ghita

---