Told på alkohol fra tyskland
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-04-04 10:12

Hej

I må undskylde hvis jeg er OT her, men er der nogle der kender told-reglerne
for køb af alkohol i Tyskland, hvis man altså får sendt det med posten? Jeg
vil gerne regne ud hvor meget jeg egentligt bliver bonget for i tolden hvis
jeg køber 2 flasker absinthe til i alt 60 euro.
Alkoholprocenten i den ene er 70% og 85% i den anden.
Jeg prøvede at google efter det men fik en masse anti-EU-propaganda.
Jeg går ud fra at jeg ikke bliver momset da det er et andet EU land jeg
køber fra, så det er vel kun afgift på alkohol jeg skal betale? Nogen der
ved hvor meget den er på?

På forhånd tak
Morten Lundstrøm

--
Replace .hej with .com in my e-mail prior to sending e-mail.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-04-04 11:47

> [...]
> Jeg går ud fra at jeg ikke bliver momset da det er et andet EU land jeg
> køber fra, så det er vel kun afgift på alkohol jeg skal betale? Nogen der
Jeg fandt det selv:

"Afgiften af spiritus er 150 kr. pr. liter 100% ethanolstyrke"
Eks: 3/4 fl. (70 cl) spiritus, 40% vol. ethanol: 0,70 l x 40% x 150 kr. =
42,00 kr

I mit tilfælde ville det blive
70% = 73,5 kroner
85% = 89,25 kroner