Ophør af samliv
Fra : Nico de Jong

Dato : 05-04-04 18:27

Jeg sidder med et pinligt problem, som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Vi købte et hus i fællesskab for knap 3 år siden. Pr. 1.1.2003 købte jeg
hende ud, og i den forbindelse fik hun et pantebrev på godt og vel 300.000,
med en ydelse på 2500/md, da hun ikke "ville hænge på det hvis jeg døde". Nu
har jeg bedt hende flytte, men det vil hun ikke før hun har fået sine penge.
Huset er sat til salg for længst, men de kniber med at sælge det. Der har
været 1 fremvisning på 8 mdr.
Jeg betaler alle boligudgifter, hun kommer kun med mad.

Er der andre muligheder end kongens foged ?

Nico

---

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-04-04 19:50

> [...]
Nu
> har jeg bedt hende flytte, men det vil hun ikke før hun har fået sine

Hvis hun er købt ud, og har pant i huset på 300.000, hvorfor sælger hun så
ikke bare pantebrevet? Så får hun sine penge. Banken er måske køber, og
ellers er der flere steder, man kan sælge sådan et.

Mvh Maria

Fra : Ralph

Dato : 05-04-04 20:17

> Hvis hun er købt ud, og har pant i huset på 300.000, hvorfor sælger hun så
> ikke bare pantebrevet? Så får hun sine penge. Banken er måske køber, og
> ellers er der flere steder, man kan sælge sådan et.

Nu kender jeg kun et par skilsmissesager, men udfra disse er det meget
almindeligt at man generer modparten mest muligt, det KUNNE være at Nico har
en klausul der kræver at han har forkøbsret og dermed kan modsætte sig et
salg til treidepart indtil huset er solgt.

Det KUNNE også være at eksen ikke "gider" have "problemer" med at sælge til
treidemand, det er jo Nicos problem(nej det er ikke, men det KUNNE være en
argumentation).

Det KUNNE jo også være at de har skrevet fælles under i banken og banken
ikke vil have delt risikoen yderligere - selvom de i disse tilfælde plejer
at være yderst imødekomne. I dette tilfælde skal man nok ikke se banken som
mulig køber.

Skilsmisseramte kan være meget slemme ved hinanden, har set:

Forældre der kræver at børnene skal gå i en bestemt skole - ikke fordi
børnen vil - men fordi det vil give modparten mest besværd.

Forældre der kræver at den yngste skal i skole som 6 årig, selvom resten af
de ældre søskende er kommet i skole som 5 årige, fordi - og kun fordi -
modparten betaler for børnehaven.

Forældre der kræver at den ny kones hund skal aflives fordi at et af
børnene - MÅSKE - er allergisk overfor hundehår.

Forældre der kræver at barnet skal hentes, den bestemmene har bil, bor 1 km
fra togstation, men ham uden bil SKAL hente barnet - ren chikane

--
venligst
Ralph

Fra : Nico de Jong

Dato : 06-04-04 06:41

> Hvis hun er købt ud, og har pant i huset på 300.000, hvorfor sælger hun så
> ikke bare pantebrevet? Så får hun sine penge. Banken er måske køber, og
> ellers er der flere steder, man kan sælge sådan et.

Hun vil ikke sælge. Jeg har prøvet at snakked med en pantebrevshandler på
Fyn, som lige så snart han hørte at jeg var selvstændig erhvervsdrivende,
ville have regnskaber for 3 år, slutopgørelser, budgetter osv.
Ejendomsmægleren sagde, at han vis han var heldig, kunne få kurs 92-93.
Pantebrevet ligger naturligvis yderst, men der er stadigvæk 200.000 op til
salgssummen.
Nico

---

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-04-04 09:46

On Tue, 6 Apr 2004 07:41:26 +0200, "Nico de Jong"
<nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote:

>"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

>Hun vil ikke sælge.

Det er så hendes problem. Hvis du overholder dine forpligtelser, betaler
de 2500/mdr, har hun reelt ikke noget at komme efter. Du har købt hende
ud. Det vil sige, at det er dit hus, som du kan råde over, som du vil.
Et andet spørgsmål er så, om hun reelt bor til leje i dit hus, eller om
det ses anderledes eftersom, det har været jeres fælles bolig; det kan
lejeeksperterne nok svare på. Hvor lang tid har det stået på? De otte
måneder, hvor huset har været til salg?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Nico de Jong

Dato : 06-04-04 09:53

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse > >

> [...]
> det ses anderledes eftersom, det har været jeres fælles bolig; det kan
> lejeeksperterne nok svare på. Hvor lang tid har det stået på? De otte

Når hun kun kommer med mad, og ikke betaler en krone til noget som helst
andet, kan man vel ikke sige at der er en lejeaftale. Det har stået på fra
før pantebrevet blev lavet. Det var jo resultatet af at hun ikke ville bo
her.
Nico

---