Nedenstående har kørt i en anden NG, nemlig dk.forbruger.
Læs historien her:
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: xxxxxxxxx Jensen [mailtoxxxxxxn@xxxxxxxxx]
Sendt: 2. april 2004 15:11
Til: 'direktion@midtdata.dk'
Emne: Ang. ulovlig behandling og overtrædelse af Købeloven!!
Hej...
Jeg har. d. 18/3 modtaget ordre nummer xxxxxxxxx, 1 stk Grafikkort mrkt
Gainward.
Jeg havde forskellige problemer med det efter modtagelse og besluttede mig
for d. 22/3 at tilbage sende det og benytte mig af min 14 dages
fortrydelsesret. Jeg udfyldte RMA skema og udfyldte de felter i kræver (dem
med *).
Der er også sådan et i feltet "fejlbeskrivelse". Og ligeledes et kryds i
varen ønskes krediteret. Jeg udfylder ligeledes i rubrikken "bemærkninger"
at jeg ønskes krediteret beløbet.
Jeg sender det den 22/3 og den 23/3 har i modtaget det (dette har jeg taget
en screendumb af). Ifølge jeres betingelser vil der nu gå 5 arbejdsdagen
indtil jeg modtager mit beløb retur.
Onsdag den 31/3 har jeg endnu intet hørt. Nu er der gået 6 arbejds- dage.
Jeg rykker så for svar i sagen, dette fremgår af denne mail:
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: xxxxxxxxxn@xxxxxxxxxx.mail.dk [mailto:xxxxxxxx@xxxxxxxx.mail.dk]
Sendt: 31. marts 2004 10:33
Til: Rma mailbox
Emne: Rma forespørgelse xxxxxxxx
Rma: xxxxxxxxx
Bemærkning:
Jeg har endnu ingen penge modtaget retur på trods af at det nu er 6
arbejdsdage siden i modtog det. Der skulle gå HØJST 5 arbejdsdage ifølge
jeres betingelser.
M.v.h
_xxxx Jensen......
____________________________________________________________________
Jensen skrev:
Jeg har i sagens natur denne mail som bevis.
Svaret i giver samme dag kommer her:
__________________________________________________________________________
Hej
Vi er ved at kigge på din sag, og forventer den afsluttet snarest muligt.
Venlig Hilsen / Best Regards
Midt-Data A/S
Lundborgvej 13
8800 Viborg
Telefon: 87 256 256
Fax: 86 614 614
Web:
www.midtdata.dk
____________________________________________________________________________
______________________________________________
Fredag d. 2/4 2004 kl. 12.30 er der stadig intet sket - efter 9 arbejdsdage
!!.
Jeg ringer således straks til MidtData og får en Carsten Jensen i røret.
Han oplyser mig om at der ikke er sket noget endnu. Jeg gør ham opmærksom på
at MidtData er indehaver af e-handelsmærket og nu ikke overholder det I
lover på jeres hjemmeside og dermed overtræder lovgrundlaget for e.mærket.
Han siger så pludselig at jeg ikke kan få pengene retur da jeg ikke har
prøvet grafikkortet. Jeg fortæller ham så at jeg har afprøvet det, ellers
kunne jeg jo ikke vide at det fejlede noget. Han siger så at jeg skal have
afprøvet det uden fejl på, ellers kan man ikke få pengene retur. Er manden
debil eller hvad? Jeg har afprøvet det og fundet fejl på det!! Og vil
benyttet mig af min 14 dages fortrydelsesret. Han siger og vedholder sin
anke med hensyn til at et ting skal virke først, før at man kan "afprøve"
det og benyttet sig af sin returrret.
Jeg gør ham opmærksom på købeloven og den siger han at han kender. Han
fortæller ligeledes at han ingen forstand har på det han siger, fordi han
kun sidder og svarer på mails - dejlig fyr !!
Jeg forlanger at komme til at tale med en chef, men det kan ikke lade sig
gøre. Jeg fortæller ham at Midtdata overtræder div. grundlæggende love, men
det er han "da ligeglad med" - rar mand!
Aftalen bliver at han vil undersøge sagen og ringe tilbage inden 1 time
efter ordre fra mig.
Han ringer og siger at et nyt kort er på vej !! Jamen jeg vil ikke have et
nyt kort, jeg vil have mine penge retur ifølge købeloven, men han har en ny
undskyldning. Nu kan jeg pludselig ikke få mine penge retur da jeg har
udfyldt en "fejlbeskrivelse af varen in RMA sagen". Jeg gør ham opmærksom på
igen at det er ulovligt og at uanset varen er defekt eller ikke ved levering
til mig, kan jeg benyttet mig af min fortrydelsesfrist. Nej siger han i en
meget ubehagelig tone.
Hvorfor har jeg så udfyldt "fejlbeskrivelse" i RMA sagen? For det første
fordi MidtData i deres RMA skema KRÆVER at alle felter med * skal udfyldes.
Længere nede kommer man så om det skal repareres eller krediteres. Og jeg
slog kryds i krediteres. Ligeledes gjorde jeg opmærksom på dette under
bemærkninger. For det andet var jeg da nødt til at skrive der er fejl på
kortet, ellers havde Midtdata måske udleveret et defekt kort til andre
kunder, men ok - jeg gider alligevel ikke at handle med MidtData mere, så
lad det ligge. Jeg gør ham også opmærksom på at jeg efter påske vil kontakte
Forbrugerrådet, jeg vil kontakte dem der står for e-mærket, jeg vil
kontakte "Kontant" på DR TV, jeg vil skrive læserbreve i BT, Ekstra Bladet
og Viborg Stifts Folkeblad og jeg vil skrive denne historie i div.
Nyhedsgrupper.
Og jeg GØR det...
Men lad nu det ligge. MidtData har nu påført mig ekstra omkostninger i denne
sag, så jeg er faktisk rede til at kæmpe for en refusion. Jeg er 100% parat
(og har råd til) at køre en civilretslig sag mod MidtData, hvis ikke
Forbrugerrådet kan gøre noget.
Jeg er faktisk noget forundret over at MidtData IKKE vil overholde de
vedtagne regler og love. Ikke engang det der står på jeres hjemmeside kan i
leve op til LOVLIGT.
Jeg har hentet en del hos MidtData til mig og mine venner, men det er jo
slut nu.
NB: Jeg har de nødvendige screendumbs og andre for sagen vedkommende ting.
Med Venlig hilsen
____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________
Onenstående var så begyndelsen på "sagen".
Jeg har så idag den 5-4 2004 modtaget et nyt grafikkort mod min vilje.
MidtData har på det nye kort lavet et nyt ordre nummer.
Jeg har kun modtaget pakken (ikke pakket noget ud af emballagen) fordi jeg
med den lokale pakkepost har en aftale at han skal aflevere al post på den
lokale tankstation fordi jeg næsten aldrig er hjemme.
Mit spørgsmål lyder så: Kan jeg nu returnere dette kort inden for en ny
14-dages fortrydelsesret periode? Der er jo oprette et nyt ordre nummer og
så betragtes denne vel som en ny handel eller hur?
Det er klart at jeg ikke pakker pakken op men blot returnerer den med krav
om ophævelse af handlen. Det står også klart at jeg nok hellere må tage
fotos af den således jeg kan føre bevis for at den ikke har været pakket op.
Med MidtDatas forretningsmoral kan jeg forestille mig at de vil kræve
erstatning fra mig, for opfunde historier, såsom at indpakningen var i
stykker, CD-rommene er ridset, kortet er ridset og meget mere af samme
skuffe.
/jensen.....