Forsikring - råd/svampeskade konstateret e~
Fra : ha

Dato : 01-04-04 21:10

Hej, jeg har nysseligen opdaget, at der er en råd/svampeskade
i en glaskarnap jeg har.
Jeg har skiftet forsikringsselskab for alle mine forsikringer for
½ år siden, og er interesseret i at vide, om mit nye selskab evt.
kan afvise en sådan skade med, at den jo er opstået medens
jeg var forsikret i et andet selskab. Skaden er først opdaget
for 14 dage siden.

mvh
ha

Fra : JBH

Dato : 02-04-04 02:18

"ha" <dutter-ikke@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan afvise en sådan skade med, at den jo er opstået medens
> jeg var forsikret i et andet selskab. Skaden er først opdaget

Dit engagement med dit "gamle" selskab er ophørt, så der er nok ikke noget
at komme efter. Det nye selskab vil sikkert afslå pga. manglende
vedligeholdelse eller konstruktionsfejl (manglende ventilation e.l.).

mvh
JBH

Fra : MAndersen

Dato : 02-04-04 06:39

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at komme efter. Det nye selskab vil sikkert afslå pga. manglende
> vedligeholdelse eller konstruktionsfejl (manglende ventilation e.l.).

Den holder nok ikke. Imidlertid er der ikke mange råd eller svampeskader der
dækkes i dag.
Det er kun specielle hurtigvoksende svampe der dækkes, ikke de langsomt
voksende. Det finder man først ud af, når en del af træet er sendt til
analyse.

MAndersen

Fra : ha

Dato : 02-04-04 09:18

MAndersen wrote:
> Det er kun specielle hurtigvoksende svampe der dækkes, ikke de
> langsomt voksende. Det finder man først ud af, når en del af træet er
> sendt til analyse.

Ok, tak for svar. Det var min tømrer som foreslog mig at melde
skaden til forsikringen, og så var det jeg kom i tvivl om det evt.
kunne give problemer at jeg for nylig havde skiftet selskab.

mvh
ha

Fra : Max

Dato : 02-04-04 10:39

> Ok, tak for svar. Det var min tømrer som foreslog mig at melde
> skaden til forsikringen, og så var det jeg kom i tvivl om det evt.
> kunne give problemer at jeg for nylig havde skiftet selskab.

Jamen hvad står der om råd i jeres police? Det skader jo aldrig at snakke
med dem om det?

/Max

Fra : ha

Dato : 02-04-04 15:54

Max wrote:
> Jamen hvad står der om råd i jeres police? Det skader jo aldrig at
> snakke med dem om det?

Nej, helt enig, jeg har også meldt det til forsikringen.
Ville bare lige forberede mig inden taksatoren ankom.
Tak for input.

mvh
ha