Amarikanske tilstande ?
Fra : ibber

Dato : 01-04-04 14:22

I USA er det kendt at politiet ofte klæder sig ud som narkohandlere og lign,
for at lokke folk til at begå forbrydelser.
Kunne man ikke forestille sig at politiet også laver hjemmesider for at
lokke folk til ulovligheder eksempelvis pædofil.
Isåfald det er foregået på den måde, med den nye pædofilisag, er
lovgivningen så den samme.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-04-04 14:35

"ibber" <12347@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kunne man ikke forestille sig at politiet også laver hjemmesider for at
> lokke folk til ulovligheder eksempelvis pædofil.

Man kan forestille sig mange ting, men iht. lovgivningen, så må politiet
ikke udføre ulovlige handlinger for at fange kriminelle. Opfordring til
kriminelle handlinger er også strafbart, så fremgangsmåden duer ikke rigtig.
Der er (også her) en væsentlig forskel her på danske og amerikanske
tilstande.

/Per

Fra : Mark Beaumont

Dato : 01-04-04 14:59

ibber wrote:
> Kunne man ikke forestille sig at politiet også laver hjemmesider for
> at lokke folk til ulovligheder eksempelvis pædofil.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=21936

Vh Mark

Fra : Emil Jensen

Dato : 01-04-04 22:36

"Mark Beaumont" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=21936

Først sætter det amerikanske politi et hjemmeside op som skal lokke folk til
at købe børneporno. Fremgangmåden er lovlig i USA, men ikke i Danmark.
Derefter kontakter det amerikanske politi det danske politi med oplysninger
på de danskere som er hoppet på limpinden. Må/kan det danske politi
alligevel bruge oplysningerne da det jo ikke er det danske politi som har
opfordret til ulovligheder?

Mvh

Emil

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-04-04 14:18

On Thu, 1 Apr 2004 15:21:46 +0200, "ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>lokke folk til ulovligheder eksempelvis pædofil.
>Isåfald det er foregået på den måde, med den nye pædofilisag, er

Detteher foregår endda i Danmark idag..

Både plade brachen og STOP (Satellit) bruger agent provocateur metoden
hvor de kontakter en person og spørger efter et salg og hvis offeret
så hopper på limpinden så knalder de vedkommende..

Politiet må ikke men pladebrachen og STOP må
gerne.....Tilsyneladende..

Henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-04-04 18:45

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> hvis offeret så hopper på limpinden så knalder de vedkommende..
>
> Politiet må ikke men pladebrachen og STOP må

Pladebranchen og STOP anlægger civile søgsmål med krav om erstatning;
det er noget andet, og har intet med politiet at gøre.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-04-04 08:43

On Fri, 2 Apr 2004 19:44:31 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Pladebranchen og STOP anlægger civile søgsmål med krav om erstatning;
>det er noget andet, og har intet med politiet at gøre.

Det ændrer da ikke noget ved det faktum at de metoder de bruger ikke
er lovlige for det danske politi korps at udføre...

I den sammenhæng må det konstateres at private organisationer og
firmaer på jagt efter ulovligheder er MEGET bedre stillet end politiet
på jagt efter rigtige forbrydere..

Og så er jeg ligeglad med om det er et civilt søgsmål eller en
strafferetssag der skal afgøre sagen, i fald der sal være forskel
burde politiet have de videste beføjelser, ikke civile firmaer..

Går da ihvertfald kraftigt ud fra at du er enig i at f.eks narkotika
handel er en værre forbrydelse end at sælge det nyeste album med Sort
sol...

Nå nu bliver det vist snart OT, det er vist mest politik det her

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-04-04 08:24

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det ændrer da ikke noget ved det faktum at de metoder de bruger ikke
> er lovlige for det danske politi korps at udføre...

Det er heller ikke lovligt for andre end politiet at opfordre til
kriminalitet.

> I den sammenhæng må det konstateres at private organisationer og
> firmaer på jagt efter ulovligheder er MEGET bedre stillet end politiet
> på jagt efter rigtige forbrydere..

Det er de altså heller ikke.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 17:04

> [...]
> sol...
>
> Nå nu bliver det vist snart OT, det er vist mest politik det her

Jeg forstår heller ikke hvorfor kopiering er 'tyveri' eftersom 'offeret'
stadig har sin vare og kan fortsætte salget.

Måske kan offeret ikke tjene så mange penge som før men juridisk kan det vel
ikke kaldes tyveri når ingen genstand er fjernet, blot mangfoldiggjort.

Det skulle hedde 'indtægtstab som følge af brud på ophavsretten', ikke
tyveri.

Og man kan da ikke sagsøge 'tyven' for den fulde pris af varen('varerne')
eftersom ingen ved om nogen ville have købt den til den lovlige pris.

Jeg har ikke noget tilovers for pirater (små igler) men tingene må da have
proportioner :)