Program
Fra : Bent M

Dato : 11-04-04 11:32

Hej Gruppe.

Jeg er ny i denne gruppe, og skal lidt igang med at finde ud af
familien/slægtens historie.
Nu ved jeg der er programmer man kan bruge til sådan noget.
Så til at begynde med er der nogen der kender et godt og nemt
program (gerne på Dansk) og som er til at gå til for en newbie
som mig ??

--

Mvh Bent M.
Fjern x i adressen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 11-04-04 11:54

http://www.brotherskeeper.dk/

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 11-04-04 13:22

> Så til at begynde med er der nogen der kender et godt og nemt
> program (gerne på Dansk) og som er til at gå til for en newbie
> som mig ??

Prøv at se om du kan finde et program, der falder i din smag på denne side:
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp.

Ole Gyldenløve
e-mail ole @ gyldenlove.da

Fra : Stein Ole Kjær

Dato : 11-04-04 16:04

In article <4079387e$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Ole Gyldenløve" <ole@*gyldenlove.dk> wrote:

> Prøv at se om du kan finde et program, der falder i din smag på denne side:
> http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp.

Må påpeke at oversikten til dis-danmark ikke har fått med seg at det
foreligger både svensk og norsk språkfil til Reunion 8 for Mac OS X.
Dette burde vært ajourført på denne programsiden.

--
Stein Ole Kjær
steinole@broadpark.no.nospam

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 11-04-04 13:28

"Bent M" <bomx@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så til at begynde med er der nogen der kender et godt og nemt
> program (gerne på Dansk) og som er til at gå til for en newbie

Kære Bent M,
Der er et utal af programmer - også adskillige på dansk. Nogen kan noget, og
andre kan noget andet, det afhænger i høj grad af, hvad man som bruger selv
lægger vægt på. Der er ikke lige noget entydigt svar på dit spørgsmål. Her
er et par links, som sammenligner forskellige programmer. Det mest udbredte
i Danmark er formentligt Brothers Keeper.
http://www.dis-norge.no/slektsprog/testalle.php
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Prøv selv at downloade demoer.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard

Fra : Bent M

Dato : 11-04-04 17:40

Tak for svarene, ja der er jo nogle forskellige af dem, men jeg
må igang med at kikke på dem, der er meget at sætte sig ind i :)
Men spændende er det bestemt.

Situationen for mit vedkommende er lidt kompliceret, da begge
mine forældre som er døde for længe siden var adoptivbørn, og at
jeg aldrig har kendt min familie længere tilbage end min egen far og mor.

Men jeg har da fået opsnuset lidt om min Farmor som hed
Marie Louise Søderberg født 5-5-1883 i Oure/Vejstrup, så
jeg må prøve at komme videre derfra.

Men tak igen.

Mvh Bent Mouritzen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 11-04-04 20:58

> [...]
>
> Men jeg har da fået opsnuset lidt om min Farmor som hed
> Marie Louise Søderberg født 5-5-1883 i Oure/Vejstrup, så

Hej Bent,

Uanset hvilket program, du vælger, så løser programmet ikke dit specifikke
"problem".

Det kan hjælpe dig med at registrere de oplysninger du måtte finde frem til,
i dine søgninger, men hvis du kigger i Folketællingen for 1890 for det sogn,
hvor din Farmor er født, kan du måske finde hendes forældre - og evt.
søskende - men jeg må indrømme, at det ikke er nemt.

Det er som at finde brikker til et puslespil, blot kender man ikke billedet,
det skal lægget efter, og det er udfordringen!

Happy hunting :)

Ole P. Bielefeldt
FTM: www.familytreemaker.dk