Ja eller Nej??
Fra : John Hansen

Dato : 10-04-04 11:33

Hej, det har været oppe før, så bare kort og kontant, er denne scanner nok
til at scanne mikro kort ind.
MVH John
Canon
Hi-Speed USB / 48-bit farve / Farve
Flatbed-scanner / 216 x 297 mm / 2400 dpi x 4800 dpi
Pris Kr. 1250-

Fra : Hans Poulsen

Dato : 10-04-04 15:19

"John Hansen" <donjohn@privat.dk> wrote in message news:<4077cd46$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Canon
> Hi-Speed USB / 48-bit farve / Farve
> Flatbed-scanner / 216 x 297 mm / 2400 dpi x 4800 dpi

Ved ikke

Hans Poulsen
1804 Fr.berg C

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 10-04-04 21:00

Scripsit John Hansen:

> Hej, det har været oppe før, så bare kort og kontant, er denne
> scanner nok til at scanne mikro kort ind.

Jeg tvivler stærkt.

> Canon
> Hi-Speed USB / 48-bit farve / Farve
> Flatbed-scanner / 216 x 297 mm / 2400 dpi x 4800 dpi
> Pris Kr. 1250-

Læs
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=1574&t=1463
http://www.haunstrup.dk/feldborg/scanner_test/index.html

Som jeg læser Arnes erfaringer, så skal man nok i det mindste starte
med 3200 ægte optiske dpi.

Lars Erik Bryld

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 10-04-04 21:28

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.haunstrup.dk/feldborg/scanner_test/index.html
>
> Som jeg læser Arnes erfaringer, så skal man nok i det mindste starte

Canon Canoscan 9900 F er oppe på 3200x6400 ægte optisk, se her:
http://www.pclager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=58048&type=

Fotohandleren demonstrerede den for mig: 35 mm negativer kan scannes ind
natten over - 6 timer i højeste kvalitet! 6x6, 6x9 og 4x5" filmplader. Det
sidste er interessant for mikrokort

KJ

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 11-04-04 08:19

Kjeld,

Vil det sige det tager 6 timer for at scanne ét 35 mm negativ? Det lyder da
helt vildt. Jeg har ganske vist ingen erfaring med scanning af nagativer,
men hvis jeg på min aldrende OfficeJet scanner et billede i 300 dpi så tager
det max. 10 sekunder. En oplsøning på 3200 dpi er ca. 11 gange større, så
det burde vel så tage ca. 11x11 = 121 gange så lang tid, eller ca. 1210 sek
~ 20 min.

vh
Erik

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 11-04-04 15:13

36 billeder ad gangen i bedste kvalitet!
Så man må tage natten til hjælp! Jeg har ikke forstand på hvor længe en
filmscanner tager
KJ
"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4078f153$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 11-04-04 18:58

Ok, det er en anden snak.

Har du set resultatet af et scannet mikrokort på denne scanner?

Fra : PM

Dato : 12-04-04 08:06

Scanning natten over kan ikke passe. Scanner i stk 24 x 36 negativ på 15
sekunder .
Har Agfa dual der fotograferer negativer op til a4 ark størrelse på under 3
min

PM

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 10-04-04 22:10

On Sat, 10 Apr 2004 12:32:41 +0200, "John Hansen" <donjohn@privat.dk>
wrote:

> [...]
>Canon
>Hi-Speed USB / 48-bit farve / Farve
>Flatbed-scanner / 216 x 297 mm / 2400 dpi x 4800 dpi

Ja!

Jeg bruger selv en lidt ældre udgave af samme scanner, og det fungerer
udmærket. Hvis du vil vide, hvad den kan lave så se f.eks. på denne
side:

http://www.geocities.com/hjortshoej1691/

Hvis jeg skulle købe i dag, ville jeg dog vælge en scanner med den
dobbelte opløsning. Jeg tror jeg ville vælge en Epson Perfection 4870
Photo A4. Den koster dog også tre gange så meget.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : torleif haugødegård

Dato : 11-04-04 08:30

wrote:

> [...]
>Canon
>Hi-Speed USB / 48-bit farve / Farve
>Flatbed-scanner / 216 x 297 mm / 2400 dpi x 4800 dpi

Herværende filmskanner Minolta Dimâge Scan Dual2 har følgende
spesifikasjoner:

Scanning dimensioner: 35mm – 24.2 x 36.3mm (2688 x 4032 pixels)
APS –17.28 x 29.95mm (1920 x 3328 pixels)
Optisk input opløsning: 2820 dpi
A/D Konverter: 12 bit
Billedsensor: RGB 3-linie CCD (2700 pixels)

Mikrokort krever vel bedre opløsning enn dette, svjv.

Torleif Haugødegård, Hamar/Trondheim
tha@tha.no
www.tha.no