Hjælp
Fra : Jan Østergaard

Dato : 10-04-04 07:57

Hvordan pokker kommer jeg videre?
Jeg har en forfader som jeg lige umiddelbart ingen oplysninger kan finde om.
Den smule jeg ved om ham er: Han hed Simon Frederik Barthold Vessel,
han var gift med Anna Kirstine Mortensen, sammen fik de d. 1. maj 1875 en
datter,
som blev født i Addit, Søndre Vissing Sogn, Tyrsting Herred, Skanderborg
amt.

Nogen som kan hjælpe mig videre?

På forhånd tak
Jan Østergaard

---

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-04-04 08:20

"Jan Østergaard" <j_andersenslettes@stofanet.dk> wrote in message news:40779a80$0$28843$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> datter,
> som blev født i Addit, Søndre Vissing Sogn, Tyrsting Herred, Skanderborg

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/ SURNAME NAVIGATOR meta search with 4 Danish pages

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index.html SURNAME NAVIGATOR DENMARK

try alternate spellings

ellers folketællingpå film eller fiche
også tilbage til kirkbøger på landsarkiv

Hugh W

--
Welsh genealogy - Merionethshire
http://www.rootsweb.com/~wlsmer/index.html

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 10-04-04 08:48

hej Jan,

Du skal have fat i kirkebogen Sdr. Vissing Sogn (Landsarkiver i Viborg).

Du ved hvornår deres datter er født og de er nok blevet gift kort forinden.
Find deres vielse i kirkebogen. Der vil står både hvornår de er født og
hvor. Så finder du deres fødsler i kirkebogen for deres fødesogn. Der vil så
står hvem der er deres forældre .... og sådan fortsætter du.

vh
Erik

Fra : Jan Østergaard

Dato : 10-04-04 16:07

Tak for svarerne.

Måske har jeg ikke skrevet spørgsmålet tydeligt nok
Tingene der er nævnt er jeg godt klar over. Da jeg pt.
ikke har mulighed for at komme til Viborg, var mit håb, at
der måske var en som evt. havde den nævnte kirkebog eller
folketælling for området på microkort, som kunne lave opslaget for mig.

Mvh
Jan Østergaard

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4077a6c4$0$252$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

---

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-04-04 16:17

> [...]
> datter,
> som blev født i Addit, Søndre Vissing Sogn, Tyrsting Herred, Skanderborg

www.familysearch.org fandt jeg følgende fra Danmark med samme efternavn:
Anne Vessel - International Genealogical Index
Gender: <Female> Birth: 10 JAN 1744 Villiv, , , Denmark

2. Anne Vessel - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 10 JAN 1744 Villiv, , , Denmark

3. Anne Vessel - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 10 JAN 1744 Of Villiv, , , Denmark

4. ANE MARGRETHE SOPHIE VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 17 FEB 1833 Bronshoj, Kobenhavn, Denmark

5. ANE MARGRETHE SOPHIE VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 29 DEC 1854 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

6. AUGUSTINUS VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 18 MAR 1740 Holmens Sogn, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

7. CARL MARIUS VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 11 NOV 1859 Vinding, Skanderborg, Denmark

8. ELLEN VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 02 MAR 1690 Nyborg, Svendborg, Denmark

9. Frederikke Henriette Vessel - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 18 DEC 1861 Ronne, Bornholm, Denmark

10. HANS VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 12 SEP 1680 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn,
Denmark

11. HERMAN HENRIK VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 1866 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

12. HOLGER FREDRICH VESSEL BROWN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 28 DEC 1843 Helnaes, Odense, Denmark

13. JACOB VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 28 MAY 1683 Sankt Peder, Naestved, Praesto,
Denmark

14. JENS VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 23 JUN 1748 Undlose, Holbaek, Denmark

15. JOHAN MATHIAS VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 15 JUL 1827 Bronshoj, Kobenhavn, Denmark

16. JULIANE MARIE VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 19 JAN 1840 Bronshoj, Kobenhavn, Denmark

17. KNUD VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 14 MAY 1693 Nyborg, Svendborg, Denmark

18. THEODOR BALTHASAR VESSEL - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 28 AUG 1825 Bronshoj, Kobenhavn, Denmark

Måske var det en idé at søge hos disse navne, hvis ikke lægdsruller og
kirkebøgerne umiddelbart giver dig de rigtige oplysninger?

Mvh.Bodil.

Fra : Jan Østergaard

Dato : 11-04-04 06:51

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40781002$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
og
> kirkebøgerne umiddelbart giver dig de rigtige oplysninger?

Tak for hjælpen

Fortsat god påske.

Mvh
Jan

---

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 11-04-04 11:46

Du skal da vist en tur til Tyskland:

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index
v5.0
SIMON FRIEDRICH BARTHOLD WESSEL
Christening: 18 AUG 1833 Evangelisch, Lage, , Lippe, Germany
Father: CORD HERMANN WESSEL Family
Mother: ANNE MARIE CATHARINE AMALIE DIEKHOF

VH

Erling Vester Jacobsen

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 11-04-04 11:58

- og hvis du leder videre på IGI Familysearch.org, finder du søskende,
forældre og bedsteforældre i Lippe meget, meget hurtigt.

VH

Erling

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 11-04-04 12:14

En hastig søgen giver fx.:
Descendants of Cord Hermann Wessel

1. Cord Hermann Wessel
sp: A. Marie Jlsabein Suenzel
2. Cord Hermann Wessel (b.6 Mar 1797-Brutenheide,,Lippe,Germany)
sp: Anna Marie Catharine Amalie Dieckhof (b.26 Apr
1797- Stapelage, Lippe,Germany;m.6 Nov 1822)
3. Amalie Sophie Elisabeth Wessel (c.3 Dec
1826-Evangelisch,Lage,,Lippe, Germany)
3. Sophie Conradine Henriette Wessel (c.15 Aug
1830-Evangelisch,Lage,,Lippe, Germany)
3. Simon Friedrich Barthold Wessel (c.18 Aug
1833-Evangelisch,Lage,,Lippe, Germany)
--> sp: Anna Kirstine Mortensen
3. Friedrich August Wessel (b.27 Aug 1835;d.16 Oct 1836)
3. Daughter Wessel (b.1 Jan 1838-Evangelisch,Lage,,Lippe,
d.1 Jan 1838)

- Men der ligger muligvis meget mere.

VH

Erling

Fra : Jan Østergaard

Dato : 11-04-04 17:19

"Erling Vester Jacobsen" <erling@public3.bta.net.cn> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Friedrich August Wessel (b.27 Aug 1835;d.16 Oct 1836)
> 3. Daughter Wessel (b.1 Jan 1838-Evangelisch,Lage,,Lippe,

Hej Erling.

Tak for svaret.
Jeg har fundet det du beskriver og meget mere til

Mvh
Jan Ø

---

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-04-04 21:34

> [...]
> datter,
> som blev født i Addit, Søndre Vissing Sogn, Tyrsting Herred, Skanderborg

Jeg synes også, at du skal kigge på dette her, fra www.familysearch.org:

SIMON FRIEDERICH WESSEL Compact Disc #72 Pin #685339
Sex: M

Event(s):

Parents:

Marriage(s):
Spouse: NIELSIGNE PETRINE RASMUSSEN Disc #72 Pin #685340

Marriage: 11 Nov 1859 Place: VINDINGE VED SKANDERBORG

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

Submitter:
Jørgen Seide PETERSEN
Gersagerparken 121, 1. tv, Greve, 2670, Denmark

__

Du kunne evt. kontakte denne person og snakke med ham.

Det kunne jo nemlig godt tænkes, at din person har været gift mere end een
gang.
Stedet er jo næsten det samme.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Jan Østergaard

Dato : 12-04-04 08:53

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4079abc9$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Du kunne evt. kontakte denne person og snakke med ham.
>
> Det kunne jo nemlig godt tænkes, at din person har været gift mere end een

Hej Bodil.

Tak for dit svar. Vil prøve at kontakte personen.
Lige et spørgsmål mere. Du har to gange svaret på dette indlæg, begge gange
med henvisning til familysearch. De data du finder frem til, kan jeg ikke
finde, ved en enkelt søgning. Hvordan søger du?

Mvh
Jan

---

Fra : Jan Østergaard

Dato : 12-04-04 09:26

> [...]
> med henvisning til familysearch. De data du finder frem til, kan jeg ikke
> finde, ved en enkelt søgning. Hvordan søger du?

Hej igen.

Jeg har fundet ud af søgningen. Tænkte mig ikke lige om.

Fortsat god påske.

Mvh
Jan

---

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-04-04 13:05

> Jeg har fundet ud af søgningen. Tænkte mig ikke lige om.
>
> Fortsat god påske.

Se, det gjorde jeg jo heller ikke i første omgang,
idet jeg kun søgte på "Vessel" og ikke "Wessel" -
men sådan bliver vi jo alle klogere med tiden,
når vi bliver mere erfarne.
God fornøjelse med resten af jagten.

Mvh:Bodil.