PHP launcher
Fra : Michael Schneiders

Dato : 08-04-04 17:01

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan PHP launcher virker.
Jeg vil gerne kunne fremvise min data på en bærbar maskine uden Internet.

På forhånd tak.
Michael Schneiders
www.villestofte.dk
www.fskfyn.dk
/`^^`\
( O O )
oooo (_) oooo

Fra : strid

Dato : 08-04-04 18:16

Jeg tror du skal høre i en PHP news gruppe.

Astrid

Fra : aafe

Dato : 08-04-04 18:29

On Thu, 08 Apr 2004 19:15:44 +0200, strid <astrid@strid.dk> wrote:

>Jeg tror du skal høre i en PHP news gruppe.

Det er ikke det mest oplagte sted at forhøre sig, idet PHPLaunch
primært er lavet til understøttelse af en slægtsdataapplikation, og
iøvrigt heller ikke er lavet i PHP, men derimod er lavet i Delphi.

Der er - alt ialt to oplagte steder på internettet, at forhøre sig om
PHPLaunch, nemlig dels i news:dk.videnskab.historie.genealogi og dels
i http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=185166

med venlig hilsen

Arne

Fra : aafe

Dato : 08-04-04 18:19

On Thu, 8 Apr 2004 18:00:55 +0200, "Michael Schneiders" wrote:

>Er der nogle der kan fortælle mig hvordan PHP launcher virker.
>Jeg vil gerne kunne fremvise min data på en bærbar maskine uden Internet.

PHPLaunch blev lavet af min søn Sebastian, med det primære formål, at
gøre det muligt for phpGedView at fungere på en almindelig Windows
baseret PC, uden denne PC behøver at have installeret en webserver
eller PHP, og uden denne PC behøver at have internetforbindelse.

Men, selvom PHPLaunch altså primært blev lavet til phpGedView, kan
PHPLaunch selvfølgelig også bruges til mange andre PHP baserede
applikationer, såvel som senere tilkommende phpGedView versioner evt.
også kan opbygges således, at PHPLaunch måske ikke længere vil kunne
bruges til phpGedView.

Når PHPLaunch downloades, er phpGedView allerede installeret, således
man uden videre kan vælge - i phpGedView - at slette den medleverede
gedcomfil, og istedet uploade og installere sin egen gedcomfil. Men,
den side af sagen handler jo ikke om, hvordan PHPLaunch fungerer, men
hvordan phpGedView fungerer.

Hvis man hellere vil bruge en nyere version af phpGedView, end den
ældre version der er pakket sammen med PHPLaunch, kan man blot slette
al indholdet i PHPLaunch's web mappe, og istedet anbringe den nyere
version af phpGedView i den omtalte web mappe. Derefter dobbeltklikker
man blot på PHPLaunc.exe, hvorefter phpGedView sættes op på samme
måde, som hvis phpGedView var anbragt på internettet.

I forhold til anbringelse af phpGedView på internettet, gør der sig
nogle mindre forskelle gældende når phpGedView skal køre fra
PHPLaunch:

1. phpGedView skal naturligvis køre i INDEX mode, og
2. Session Save Path skal sættes til en mappe på PC'en som f.eks.

Hvis man vil bruge PHPLaunch til at køre andre PHP applikationer end
phpGedView, gælder det også der, at den pgl. applikation skal
anbringes i PHPLaunchs web mappe, samt at denne applikations startfil
skal være index.php.

PHPLaunch fungerer altså kort og godt således, at PHPLaunch forventer
at finde en fil - i web mappen - der hedder index.php. Og hvis denne
fil findes, eksekveres den kort og godt. Findes filen derimod ikke,
sker der ingenting.

mvh
Arne

Fra : Michael Schneiders

Dato : 09-04-04 10:26

Hej Arne

Det er nu udskiftning af gedcom fil jeg mangler hjælp til.
For at kunne udskifte filen skal jeg jo logge på men jeg er jo ikke oprettet
som bruger
Hvordan gør jeg lige det?

Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders
www.villestofte.dk
www.fskfyn.dk
/`^^`\
( O O )
oooo (_) oooo

Fra : aafe

Dato : 09-04-04 11:48

On Fri, 9 Apr 2004 11:25:52 +0200, "Michael Schneiders" wrote:

>Det er nu udskiftning af gedcom fil jeg mangler hjælp til.
>For at kunne udskifte filen skal jeg jo logge på men jeg er jo ikke oprettet
>som bruger
>Hvordan gør jeg lige det?

Du er nødt til først at logge på som den bruger, der allerede er
oprettet.

I starten havde jeg vedlagt en lille tekstfil med oplysning om den
oprettede brugers id og password, men nu ser jeg, at denne lille ikke
længere er en del af pakken

Hvis du har downloaded fra prohosting:
brugerid: genedit
password: tideneg

Har du derimod downloaded fra SourceForge:
brugerid: admin
password: admin

med venlig hilsen
Arne

Fra : Michael Schneiders

Dato : 09-04-04 22:29

Hej

Jeg takker mange gange, det var bare det der skulle til.

Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders
www.villestofte.dk
www.fskfyn.dk