Søgning på navn, evt. et årstal?
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-03-04 12:20

Jeg mener bestemt, at jeg her i gruppen så nogen anbefale en
søgeadresse, hvor man kunne indtaste et hvilken som helst navn
på en person der nu eller tidligere havde boet i Danmark.

Det kune være velegnet, hvis man leder efter en slægtning, som
man næsten ikke har nogen oplysninger om.

I går var der en bekendt som fortalte at noget der hørte under
Statens navneregister kunne nås ved at klikke S.A.dk, men det
får jeg ikke noget ud af, heller ikke som www.s.a.dk.

Jeg er bare sikker på at jeg en gang har besøgt sådan et søgested.

På forhånd tak.

Ruth

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-03-04 12:35

Hej Ruth!
Dit spørgsmål kan jeg ikke besvare. Jeg har aldrig hørt om en sådan
hjemmeside. Der er mange navne på www.familysearch.org Kan det være den
hjemmeside du tænker på? www.sa.dk er adressen på Statens Arkiver. Mon
ikke det er den din bekendt mener? Adressen virker desværre ikke i
øjeblikket. Hvorfor ved jeg ikke.

med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : K. Thidemann

Dato : 29-03-04 13:20

On Mon, 29 Mar 2004 13:19:59 +0200, "Ruth Nielsen" <elena@io.dk>
wrote:

> [...]
>får jeg ikke noget ud af, heller ikke som www.s.a.dk.
>
>Jeg er bare sikker på at jeg en gang har besøgt sådan et søgested.

Hej Ruth

Måske er det denne side du tænker på

http://ddd.dda.dk/kiplink1.htm

P.s. der er d.d. kommet ny søgefunktion, se under info fra DDA.

Med venlig hilsen
K. Thidemann

Fra : twinie

Dato : 30-03-04 00:35

> P.s. der er d.d. kommet ny søgefunktion, se under info fra DDA.

Man skulle kunne søge på køn K=kvinder M=Mænd, men jeg er nu ikke helt
sikker på at det virker, - måske tester de stadigvæk.

Hvis man søger på navn=%%%, Amt=Maribo, Sogn=Gedesby, fåes:

2313 poster fundet. Der vil blive vist max. 100 poster

Dette uanset hvad man taster i feltet "Køn"..., m,M,k,K,x,hej eller intet.

med venlig hilsen

Jette.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-03-04 00:18

"twinie" <twinie@FJERNjetvadat.dk> skrev Tue, 30 Mar 2004 01:34:47 +0200

>Man skulle kunne søge på køn K=kvinder M=Mænd, men jeg er nu ikke helt

Afhængig af de øvrige søgekriterier viker det nogen gange, andre gange
ikke - typisk DDA.

>sikker på at det virker, - måske tester de stadigvæk.

"select where 'm_k' = $m_k". Hvor svært kan det være.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Hans Poulsen

Dato : 30-03-04 08:38

K. Thidemann

> [...]
>
> Måske er det denne side du tænker på
>
> http://ddd.dda.dk/kiplink1.htm
>
> P.s. der er d.d. kommet ny søgefunktion, se under info fra DDA.

Kære Ketty Thidemann

Du har tidligere givet mig en staldfidus med hensyn til at søge.
Dengang drejede det sig om FamilySearch, og det råd har jeg siden haft
stort udbytte af.

Mon du kan hjælpe endnu en gang?

Det hedder sig, at man kan ved folketællinger kan søge i alle amter på
én gang.
Hvordan gør man det?

Hvis jeg tager mit hovedområde inden for slægtsforskningen,
SPRINGBORG, kunne det være rart bare at skrive navnet og i ét eneste
hug støvsuge samtlige amter
i landet for medlemmer af min slægt. Gang på gang kører jeg hele
registret af amter igennem - et for et. Kan det klares på en nemmere
måde?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-03-04 15:09

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> wrote in message news:c96423a7.0403292337.1119471d@posting.google.com...
> [...]
> i landet for medlemmer af min slægt. Gang på gang kører jeg hele
> registret af amter igennem - et for et. Kan det klares på en nemmere

meta search

Denmark 1 LDS, Geneanet, Google, Rootsweb, Danish passengers NY, 1892-1924, Emigration Database, Genforum, Danske Billeder, etc
http://www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index.html

Denmark 2 Censuses 1787-1916, Aabenraa, Aalborg, Aarhus, Bornholm, Eckernförde, Frederiksborg, Færøerne, Haderslev, Holbæk,
Hjørring

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index2.html

Denmark 3 Censuses 1787-1916, Holsten, København, Landschaft Eiderstedt, Maribo, Odense, Oeders Eftr., Præstø, Randers, Ribe,
Ringkøbinghttp://www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index3.html

Denmark 4 Censuses 1787-1916, Roskilde, Skanderborg, Sorø, Svendborg, Südtondern, Sønderborg, Thisted, Tønder, Vejle, Viborg

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index4.html

enjoy

Hugh W

--
Welsh genealogy - Merionethshire
http://www.rootsweb.com/~wlsmer/index.html

Fra : K. Thidemann

Dato : 30-03-04 18:56

On 29 Mar 2004 23:37:51 -0800, hans.poulsen@post.tele.dk (Hans
Poulsen) wrote:

>Mon du kan hjælpe endnu en gang?
>
>Det hedder sig, at man kan ved folketællinger kan søge i alle amter på
>én gang.
>Hvordan gør man det?

Hej Hans Poulsen

Uha, jeg tror de 'skrappe drenge' her i gruppen er bedre til at
forklare, men jeg vil gerne forsøge.

Jeg søger sjældent i flere Amter, da der ofte kommer for mange hits,
men et navn som Springborg kan bruges.

Først udfylder jeg rubrikkerne ned navn og årstallet.

Derefter holder jeg Ctrl tasten nede og klikker de forskellige amter
ind i rubrikker Amt.

Håber min forklaring er brugbar. Jeg søger aldrig i mere end et par
Amter på een gang.

Med venlig hilsen, og god fornøjelse.
Ketty Thidemann

Fra : Hugh Watkins

Dato : 29-03-04 13:40

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message news:c490fn$ush$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> får jeg ikke noget ud af, heller ikke som www.s.a.dk.
>
> Jeg er bare sikker på at jeg en gang har besøgt sådan et søgested.

folkeregister og cpr register er privat

jeg brug google
og www.krak.dk
til nulivende

Hugh W

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-03-04 20:56

"Hugh Watkins" skrev i en meddelelse

> folkeregister og cpr register er privat
>
> jeg brug google
> og www.krak.dk
> til nulivende

I skal alle tre have tak, for Jeres svar. Der må være noget jeg
kan bruge hos Jer alle tre. Lige nu er jeg især interesseret i at
finde ud af, hvad der blev af min farmors 5 brødre, som blev
spredt for alle vinde, da deres mor døde. Det vil sige at de blev
sendt ud på forskellige gårde, for at arbejde for bønderne.

Det må have været i 1892 at hun døde. Jeg har alle deres fødsler i
kirkebøgerne, altså navn, fødselsdato og fødested, men ikke de steder,
de kom hen bagefter. Så hjælper navnene ikke så meget.

Men jeg håber, jeg kommer videre.

Tak for søgeadresserne.

Hilsen Ruth

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-03-04 22:19

Du kunne da prøve at efterlyse dem her med de oplysninger, du har. Måske er
der nogen, der kender dem.
mvh

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-03-04 12:53

"Bodil Madsen" skrev i en meddelelse

> Du kunne da prøve at efterlyse dem her med de oplysninger, du har. Måske
er
> der nogen, der kender dem.

Det vil jeg da tage som et meget godt råd. Hvis jeg skriver alle
navnene ned på en række, så kunne der jo være noget som fik
en klokke til at ringe hos én eller anden. - Her midt iblandt
slægtsforskere.

Tak, Bodil!

Hilsen Ruth