Hvad betyder Dom Mifericord
Fra : Svenn Trønning

Dato : 23-03-04 22:02

I en kirkebog for Hellested står der ved begyndelsen til en dåb 1795 "Dom
Mifericord" derefter følger: døbt i kirken Husmand Ole Nielsen osv.

Jeg kan ikke finde ordet i en Latinsk ordbog. Har jeg måske læst forkert?

På forhånd tak

Svenn Chr. Trønning
e-mailadressen må tilføjes [sct] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-03-04 21:59

Ordet er misericordia. Dagen er 2. søndag efter påske og i dit tilfælde 19.
april.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Svenn Trønning